Bedraad sneller dan draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
4
Gisteren ben ik overgestapt van Tele2 1Mb naar Tele2 Super 20 Mb. Nieuw modem geinstalleerd (Davolink 201 AMR) en klaar.Alles werkt perfect! De Davolink gebruik ik
alleen als modem, hij is gekoppeld aan een Linksys WRT54G v.2 router.
Nu doet zich de volgende situatie voor: Als ik mijn laptop bedraad aan de Linksys hang
haal ik een downloadsnelheid van ongeveer 15Mb ( Nuria). Doe ik dezelfde test vervolgens
draadloos dan haal ik maar ongeveer 4,5Mb. In mijn laptop zit een Broadcom 802.11 b/g
kaartje. Ook heb ik hiervoor de nieuwste software geinstalleerd. Alle firewalls etc zijn uitgeschakeld. Volgens mij 'knijpt' of de Linksys of de Broadcom de boel, maar ik kom er niet uit. Wie weet er raad?

Alvast bedankt,

Sander
 
je zou eens kunnen kijken naar de firmware van je linksys router of die al de laatste versie heeft
misschien dat je dit ook voor je draadloze kaartje kan doen, kan dat kaartje 54 mb aan of is het nog een 11 mb?
 
Misschien staat het 802.11b protocol geactiveerd in je instellingen (max 11Mbit/s)
het 802.11g protocol is d8 ik iets van max 54Mbit/s
 
Hoi,

De snelheid via draadloos is - zeker onder 'b' of 'g' altijd lager dan bekabeld.
 
Hoi,

De snelheid via draadloos is - zeker onder 'b' of 'g' altijd lager dan bekabeld.

klopt, maar geldt dat niet meer voor communicatie in een lan omgeving (100Mbit+) ipv de hier max 20mbit download van tele 2.
 
Er zijn verschillende typen Wi-Fi:

IEEE 802.11b werkt in de 2,4 GHz-band en de bandbreedte is 11 Mbps.
IEEE 802.11a werkt in de 5 GHz band en de bandbreedte kan oplopen tot 54 Mbps.
IEEE 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruikmaken van 802.11g zijn achterwaarts compatibel met 802.11b en kunnen dus met beide standaarden overweg.
IEEE 802.11n werkt in de 2.4 en de 5 GHz band. De 802.11n standaard is nog niet af. In 2006 is een draft versie gepubliceerd en de verwachting was dat begin 2007 de standaard definitief zou zijn. Echter, door het grote aantal commentaren die zijn ingediend op de draft standaard, zal de definitieve versie waarschijnlijk niet klaar zijn voor 2008. De bandbreedte is minimaal 100Mbps, maar er zijn ontwerpen voor snelheden van 540Mbps, Ofwel 10 keer sneller dan 802.11g. Er zijn tegenwoordig al bepaalde types: RangeMAX, Mimo, enz. De firma Linksys,onderdeel van Cisco Systems heeft de eerste netwerkapparatuur die de draft standaard ondersteunt in mei 2006 op de markt gebracht.

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
 
Bedankt voor jullie reacties. De nieuwste firmware van de Broadcom is geladen. Van de
Linksys kan ik nergens updates vinden. Beiden staan ingesteld op 54Mb. Mijn icoontje
rechtsonder van de draadloze verbinding geeft ook 54 Mb aan. Ik heb alle 13 kanalen van de Linksys getest. De verschillen in downloadsnelheid zijn niet erg groot.
Ik snap dat een draadloze verbinding snelheid kost, maar een reductie tot ongeveer 1/3 van de snelheid is m.i. te veel. Is er iemnand die in de geavanceerde instellingen van bv.
de Broadcom ervaring heeft?

Alvast bedankt.

Sander
 
N.a.v. de teleurstellende draadloze prestaties heb ik op www.speedguide.net het bestand
tcp.optimizer.exe gedownload en gedraaid.
Ik kom nu op ruim 13MB! Ik ga de komende dagen verder spelen hiermee, en ik houdt jullie op de hoogte van evt. verdere verbeteringen.

Groeten,

Sander
 
13MB? denk eerder 13Mbit :p

maar eerlijk gezegd is 13Mbit nog steeds 7mbit te laag..als je voor 20Mbit betaald.

Heb zelf chello extreme, knalt lekker met 20,4Mbit :) (payserver)
 
Klopt,

Ik ben nu steeds metingen aan het doen, o.a. bij www2.versatel.nl/100mb.bin.

Ik download dus steeds 100 MB en meet de gemiddelde snelheid. Ik zit nu op
gemiddeld een kleine 1,8 Mb/sec. Dit komt volgens mij neer op 8 x 1,8 is
ongeveer 14,4 MB. Gezien het feit dat het een draadloos netwerk is lijkt me dit nog
niet eens zo slecht.
Ik ben het met je eens dat 14,4 nog steeds geen 20 is.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de snelheid etc.
Mochten jullie vragen hebben, dan zie ik dat wel.

Groeten,

Sander
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan