• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedrag gedeeld door 30/31 dagen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaka1977

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
37
Beste allen,

ik vroeg mij af of er een mogelijkheid is in excel om het volgende te doen:

ik heb een totaal bedrag laten we zeggen 5000 euro dit bedrag wil ik verdelen over 30/31 dagen maaaar het moet niet 5000 / 30 zijn maar ik moet variabele bedragen hebben dus elke dag een ander bedrag. reacties zijn welkom.

alvast mijn dank voor jullie hulp :thumb:
 
ik heb een totaal bedrag laten we zeggen 5000 euro dit bedrag wil ik verdelen over 30/31 dagen maaaar het moet niet 5000 / 30 zijn maar ik moet variabele bedragen hebben dus elke dag een ander bedrag. reacties zijn welkom.
Waarvan is de deler afhankelijk?
 
Met deze formule kom je in de buurt:

Code:
=B1/DAG(DATUM(JAAR(A1);MAAND(A1)+1;0))

Met in A1 de datum, waar je de maand uithaalt -->resultaat de dagen van de maand
En in B1 het bedrag.

Cobbe
 
Waarvan is de deler afhankelijk?

deler is nergens van afhankelijk het gaat er gewoon om dat het totaalbedrag gedeeld wordt door de dagen van de maand en daarbij moeten er geen resultaten zijn die vaker terugkomen.
 
Met deze formule kom je in de buurt:

Code:
=B1/DAG(DATUM(JAAR(A1);MAAND(A1)+1;0))

Met in A1 de datum, waar je de maand uithaalt -->resultaat de dagen van de maand
En in B1 het bedrag.

Cobbe

cobbe mijn dank voor je formule maar ik denk dat ik iets niet goed doe of de formule resulteert niet in datgene wat ik wil.
 
Ook nu een aangespast bestandje bijgevoegd.

Cobbe
 
Ook nu een aangespast bestandje bijgevoegd.

Cobbe

Cobbe mijn dank voor de moeite maar niet wat ik zoek wat ik zoek moet ongeveerd zoiets zijn:

het totaalbedrag moet verdeeld worden over 31 dagen de bedragen moet varierend zijn per dag zoiets als:

dag1: 95 (deze bedragen moeten willekeurig aan een bepaalde dag toegekend worden)
dag2: 140
dag3: 267
dag4: 55
etc...

totaal: het bedrag die ik in gedachten heb
 
het totaalbedrag moet verdeeld worden over 31 dagen de bedragen moet varierend zijn per dag

En WAT is in vredesnaam de gedachte achter deze vraag?

Je zou met VBA het eea kunnen programmeren, maar dan moet je toch echt wel heel goed de kaders aangeven waarbinnen de waarden moeten vallen. Zonder echt een duidelijke reden van je vraag zal ik daar niet zomaar aan beginnen.

Groet, Leo
 
En WAT is in vredesnaam de gedachte achter deze vraag?

Je zou met VBA het eea kunnen programmeren, maar dan moet je toch echt wel heel goed de kaders aangeven waarbinnen de waarden moeten vallen. Zonder echt een duidelijke reden van je vraag zal ik daar niet zomaar aan beginnen.

Groet, Leo

de gedachte erachter is dat ik een bedrag heb die ik verdeeld wil hebben over een hele maand en dus elke dag een ander bedrag wil hebben ik kan deze bedragen zelf bedenken om uiteindelijk tot het totaal bedrag te komen maar ik wil deze tijd besparen door dit automatisch te laten gebeuren.
 
Ik snap dat je die bedragen wilt zien, maar waarom? Je moet toch een reden hebben om dit zo verdeeld te zien?

Groet, Leo
 
Via 'randbetween' formule heb ik deze oplossing voor je
 

Bijlagen

  • kaka(2).xls
    22,5 KB · Weergaven: 50
Via 'randbetween' formule heb ik deze oplossing voor je

Fraai gedaan Willem! :thumb: Zeker zo met die laatste 2 'andere' formules om op het precieze bedrag uit te komen. Ik zat al weer in VBA te denken, maar dit kan prima!

Groet, Leo
 
Fraai gedaan Willem! :thumb:

Dank je voor het compliment.
VBA is nog steeds abracadabra voor mij (het maken althans; kleine aanpassingen lukt wel) dus ik probeer alles met formules
Vaak lukt het aardig.
 
Ik snap dat je die bedragen wilt zien, maar waarom? Je moet toch een reden hebben om dit zo verdeeld te zien?

Groet, Leo

het gaat om het idee de reden erachter is prive. in ieder geval mijn dank voor het meedenken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan