• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedrag niet zichtbaar bij selecteren vinkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Beste forumleden,

Ik ben bezig een simpel opzetje te maken om onze dagvergoedingen op het werk bij te houden.
Omdat je alleen bij gewerkte uren een vergoeding krijgt en niet bij een vergadering of andere bijzonderheden, zouden mijn collega's een manier willen hebben
om wel hun uren in te vullen maar dat niet het bedrag er komt te staan als het vergadering of wat anders als werk betreft.

Ik dacht dit op te lossen door een selectiebox met een vinkje, of is er wellicht een simpelere manier?

Bijlagen

Ik zie geen selectiebox met een vinkje?

Ook niet op 200% gezoomd :).

Ik heb het nu zover dat bij selecteren van het vinkje het bedrag weggaat, alleen is het niet de bedoeling dat hij de inhoud van de cel wist maar het bedrag op 0.00 laat staan en niet wijzigt naar 7,50 bij invullen uren

Bijlagen

Dat kan inderdaad een stuk eenvoudiger.. geen macros en vinkvkjes nodig

maar een extra voorwaard in de als

Code:
=ALS(EN(H6*24>=6;E6="WERK");7,5;0)

daarmee zal alleen een vergoeding gerekend worden bij de keuze werk

Kan iemand mij uitleggen hoe ik in de textbox valuta krijg? en de juiste waarden bij totaal uren?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kom er net achter dat er nog een klein foutje in zit, er word pas dagvergoeding gerekend vanaf 6 uur arbeid, is dit aan te passen in de formule?

Dat kan inderdaad een stuk eenvoudiger.. geen macros en vinkvkjes nodig

maar een extra voorwaard in de als

Code:
=ALS(EN(H6*24>=6;E6="WERK");7,5;0)

daarmee zal alleen een vergoeding gerekend worden bij de keuze werk

Ik kom er net achter dat er een enorm grote blauwe knop is waarin staat '+ Reageer op bericht'.

De formule toetst toch al het aantal uren?
Code:
H6*24>=6

Gevonden, je moet excel wel op de juiste cel de berekening laten toepassen excuses

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan