• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedrag op datum verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Bijlage is een klein onderdeel van een groot bestand, vraag is of op het eind van iedere maand de omzet in een andere cel geplaatst kan worden.

Gr Justes

Bijlagen

En dit kan niet manueel? 12 getallen op een heeeeeeel jaar? :(

Wat jammer nou, moet dan maar handmatig gebeuren.:evil:

Gr Justes

Laten we dat dan maar toeschrijven aan de snelle en goede hulp hier op het forum. Dat iemand al zulke dingen vraagt... Je weet toch dat een code hiervoor schrijven langer duurt dan het manueel te doen?

Wigi,

Bij je 25 jarig jubileum heb je dat dan wel 300 keer gedaan en dan loont een andere oplossing.:)

Justes,

De formule in G29 zou ik wijzigen in =SOM.ALS(F4:F29;"omzet";G4:G29).

Verder snap ik uit het voorbeeld niet wat nu eigenlijk waar moet komen, nog afgezien van het aantal keren.

Groet,

Laatst bewerkt:
Wigi,

Bij je 25 jarig jubileum heb je dat dan wel 300 keer gedaan en dan loont een andere oplossing.

Groet,

Rob, ongeacht hoeveel jaar je dit doet, voor mijn part zelfs je hele verdere leven, het IS en BLIJFT 12 getallen typen per jaar... Gotcha :eek: :confused: :D

Of was je bericht ironisch bedoeld?

Als je je geroepen voelt om een oplossing te geven, ik houd je niet tegen.

Laten we dat dan maar toeschrijven aan de snelle en goede hulp hier op het forum. Dat iemand al zulke dingen vraagt... Je weet toch dat een code hiervoor schrijven langer duurt dan het manueel te doen?

Dus het kan wel, wil je ook niet een klein voorzetje geven.

Gr Justes

Wigi,

Uiteraard, later iets aangepast.

Justes

Waarschijnlijk moet je met VBA werken, aangezien een formule zoals ALS zich gaat wijzigen bij veranderde input in cel C2.

Je kan zonder VBA, maar dan:

- moet je de formule opstellen, waarschijnlijk een niet zo simpele ALS formule met een datum erin
- Kopiëren > Waarden doen want het getal mag zich niet meer aanpassen

Wat kies je dan?

Wigi

Justes

Waarschijnlijk moet je met VBA werken, aangezien een formule zoals ALS zich gaat wijzigen bij veranderde input in cel C2.

Je kan zonder VBA, maar dan:

- moet je de formule opstellen, waarschijnlijk een niet zo simpele ALS formule met een datum erin
- Kopiëren > Waarden doen want het getal mag zich niet meer aanpassen

Wat kies je dan?

Wigi

Liefst in VBA.

Gr Justes

Liefst in VBA.

Je hebt het niet door, maar mijn punt is dat dit helemaal niet de moeite loont. Indien iemand anders dit wel de moeite vindt, go ahead.

Dit is niets persoonlijks; iedereen die dit vraagt zou hetzelfde antwoord krijgen.

Je hebt het niet door, maar mijn punt is dat dit helemaal niet de moeite loont. Indien iemand anders dit wel de moeite vindt, go ahead.

Dit is niets persoonlijks; iedereen die dit vraagt zou hetzelfde antwoord krijgen.

Laat ik nu niet opgeven, het begin heb ik, ik probeer net zolang tot ik het voor elkaar heb, nog niet goed maar het begin heb ik.

Private Sub Workbook_Open()
Dim MyDate
MyDate = DateValue("5 januari 2007")
Range("C2").Select
Selection.Copy
Range("G4").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Range("C13").Select
End Sub

Gr Justes

Dit wordt dus wel telkens uitgevoerd als het bestand geopend wordt, niet (noodzakelijk) aan het einde van de maand.

Hallo,

Ik heb het al aardig voor elkaar, het werkt maar nu moet bij het openen op 1 maart die van die van februari niet meer werken.
Is er iemand bereid mij daar bij te helpen.

Gr Justes

Bijlagen

Justes,
Ik heb in uw bestandje een blad ingevoegd met een voorbeeld van wat ik gebruik.
Hopelijk is hiermee uw probleem opgelost.

Bijlagen

Justes,
Ik heb in uw bestandje een blad ingevoegd met een voorbeeld van wat ik gebruik.
Hopelijk is hiermee uw probleem opgelost.

Hallo Alberto,

Fijn dat je gereageerd hebt, maar in jouw voorbeeld moet je de bedragen handmatig invoeren en dat is nu juist niet de bedoeling.

Gr Justes

Justes,
Hoe ge uw bedragen invult speelt toch geen rol het is maar een voorbeeldformule van hoe ge de bedragen per maand samenteld.

Hallo,

Ik heb hem in werking, nog een vraag, zie in code bijlage.

Gr Justes

Bijlagen

Vooruit dan maar, hier is heel je macro:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim rngCellen As Range, iAantGevuld As Integer, dt As Date
    Set rngCellen = Range("G4, G6, G8, G10, G12, G14, G16, G18, G20, G22, G24, G26")
    iAantGevuld = WorksheetFunction.Count(rngCellen)
    If iAantGevuld < 12 Then
        dt = DateSerial(Range("C3"), iAantGevuld + 2, 1)
        If Date >= dt Then Range("C2").Copy rngCellen.Cells(1).Offset(2 * iAantGevuld)
    Else
        MsgBox "Heel " & Range("C3") & " werd ingevuld."
    End If
End Sub

In het vervolg doe je dit manueel hé... :mad:

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan