• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedrag per maand mijnpostbank

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan stavenuiter

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2007
Mijne heren spreadsheeddeskundigen..

Ik heb iets gemaakt waarmee ik alle gedownloade csv gegevens van de postbank mooi op een rijtje kan zetten. Nou heeft iemand mij hiermee in het verleden geholpen, en toen kon ik ook nog zien hoeveel ik per maand betaalde voor een categorie.
Dus; hij keek naar alle records die ik had betiteld als zijne 'Brandstof' en kon dan dmv van gebruikmaking van de datum van het giro afschrift info geven over hoeveel ik per maand betaalde. (in januarie delen door 1 lijkt me, in december delen door 12)
Heb geen idee hoe dit werkte. Ik denk dat ik de spreadsheet om het helemaal duidelijk te maken eigenlijk zou moeten meesturen, maar dat wordt me altijd afgeraden... door jullie.
Ik zelf zou daar overigens geen problemen mee hebben. ik maak hem gewoon nagenoeg leeg met nog een paar records erin.

Is er iemand die hier zijn tanden in zou willen zetten?
alvast bedankt
Jan Stavenuiter, Arnhem

Heb geen idee hoe dit werkte. Ik denk dat ik de spreadsheet om het helemaal duidelijk te maken eigenlijk zou moeten meesturen, maar dat wordt me altijd afgeraden... door jullie.

Zolang de gegevens anoniem en representatief zijn, is de bijlage goed.

Beste jan stavenuiter ;)

Je mag altijd een bestandje doortsturen, maar zorg ervoor dat er niet teveel persoonlijke gegevens of dat van anderen instaat zoals in je vorig topic die je instuurde.
Gelieve dan fictieve namen en nummers te geven.

Groetjes Danny :thumb:

Bijgevoegd een bestandje, met daarin de boodschappen van de Albert heyn, en de tank beurten. Op het tabblad 'Samenvatting heb ik rechts een kolommetje 'per maand gemaakt'.
Wie zou een formule kunnen maken zodat ik zie wat ik per maand ongeveer kwijt ben?
Ik moet er even bijzeggen dat ik niet veel snap van die formules; het enige wat ik doe met zo'n spreadsheet is cut/copy/paste enz...

Alvast bedankt!

ps: mijn bestand blijkt te groot te zijn? wat nu?

Haal er dan nog wat extra rijen uit, en opmaak is in principe ook niet belangrijk. Zitten er geen overbodige rijen in (doe eens Ctrl-End zie in welke cel je uitkomt).

hier de verkleinde versie. heb er een heel tabblad uitgehaald, omdat ik niet wist hoe hem kleiner te maken. Helaas ziet de samenvattings spagina er niet mooi meer uit....

Bijlagen

jan stavenuiter, Je zip-file is niet te openen. Dat zal de reden zijn dat er nog geen hulptroepen zijn langsgekomen. Op de een of andere manier 'verkracht' de forumsoftware een geplaatst zip-bestand. Ga op internet ff op zoek naar een probeerversie om een .rar te maken. Die blijft hier wel goed.

Groet, Leo

Een oplossing is om met namen te werken.
En de autofilter is samenwerking met subtotaal geeft je toch al een goed beeld van de gegevens.

Een kolom bijgezet met het maandnummer.

Cobbe

Laatst bewerkt:
ehhhh.... Cobbe, JIJ kan 'm WEL openen???

Groet, Leo

" ehhhh.... Cobbe, JIJ kan 'm WEL openen???"

Ja met RAR.

Cobbe

Leo, openen met Winrar. Als hij een -bestand(null) aangeeft, bestand aanklikken en dan ALT-V

Mvg

Rudi

Cobbe zei:

Warme bakkertje zei:
Leo, openen met Winrar. Als hij een -bestand(null) aangeeft, bestand aanklikken en dan ALT-V

Mvg

Rudi

Da's raar... Ik maak (al jaren) met plezier gebruik van IZArc, en heb daar nooit problemen mee. Het 'openen venster' van dit programma bestaat uit 2 frames. Als ik het linker frame neem (het volledige archive) dan lukt 't wel, maar doe ik 't netjes via het rechter frame (de inhoud van het geselecteerde archive) lukt 't niet. Ik moet zeggen dat dit forum de enige plek is waar ik op dit probleem stuit. Dus inderdaad 'raar'. ;)

Maar beide bedankt voor de reactie.

Groet, Leo

Dus; hij keek naar alle records die ik had betiteld als zijne 'Brandstof' en kon dan dmv van gebruikmaking van de datum van het giro afschrift info geven over hoeveel ik per maand betaalde. (in januarie delen door 1 lijkt me, in december delen door 12)
Heb geen idee hoe dit werkte.
Jan,

Met
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(R_datum)=$B43)*(R_bedrag<0))-SOM(SOMPRODUCT((MAAND(R_datum)=$B43)*(R_categorie="overboeking")*(R_bedrag<0));SOMPRODUCT((MAAND(R_datum)=$B43)*(R_categorie="hypotheek")*(R_bedrag<0)))
krijg ik alle uitgaven in een bepaalde maand, behalve de categoriën die ik wil uisluiten. Uiteraard heb ik, zoals ook Cobbe suggereert, gewerkt met namen, naast R_ gebruik ik G_. In jouw voorbeeld suggereer ik Z_, V_ en J_. Overigens komt me dit verhaal bekend voor en herinner me dat ik deels verzoop in Excel, draaiend op een Apple-laptop.

In het voorbeeld heb ik de bewerking alleen voor het blad Jan gedaan, analoog kan de rest worden uitgevoerd.

Een kolom bijgezet met het maandnummer.
Deze kolom heb ik weer verwijderd: had hem niet nodig.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan