• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedrag uit 2 kolommen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo,

ik heb nu in een excel file de volgend formule staan: =SOM.ALS('Rabo RC'!C$14:C$3602;+B2253;'Rabo RC'!M$14:M$3602), deze formule werkt perfect. Nu wil ik deze formule zo aanpassen dat ook uit de kolom 'Rabo RC'!N$14:N$3602 met het zelfde bereik de gegevens gehaald kunnen worden. Het is wel zo dat er in de gevonden regel altijd maar in 1 van de 2 kolommen gegevens staan.

Bij voorbaat dank.

Peter

Doe eens de test:

Code:
=SOMPRODUCT(('Rabo RC'!C$14:C$3602=B2253)*('Rabo RC'!M$14:N$3602))

Hallo Cobbe, hartelijk dank voor uw snelle reactie. Als ik deze code gebruikt krijg ik het volgende #WAARDE.

Laatst bewerkt:
Dan moet je je formule toch nog maar eens tegoed bekijken,
ik zie niet direct waarom deze niet zou werken.

Daar zie ik in dat het 12de element een fout geeft, waarom dat zo is kan ik van hieruit natuurlijk niet zien.
Staat daar misschien tekst in ipv een numerieke waarde of andersom.
Post eens een voorbeeldje (zonder gevoelige gegevens) maar met dezelfde structuur.

Hallo Cobbe, ik kreeg het bestand niet naar dit bericht geupload vandaar de link: http://we.tl/ekrCwHsZqE
Kijk in tabblad beslissingen naar veld O2253 daar staat de somprodukten enz.

Heb de aanpassing gedaan: de formules genereerden een spatie ipv een 0
Heb dat aangepast en heb de 0-en verborgen in beide bladen.
In de gele cellen heb ik de formule gezet met resultaat.

http://we.tl/JPPUoINIdy

Succes

Hallo Cobbe,
bedankt voor de oplossing. Ik werd bij Microsoft op het verkeerde been gezet door de volgende tekst: Met SOMPRODUCT worden niet-numerieke matrixgegevens als nullen beschouwd.
Vandaar dat het dus in eerste instantie verkeerd ging.

Met vriendelijke groet,

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan