• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedragen apart berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrian-kaput

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
81
Ik heb een factuur gemaakt en daarin wil ik nu iets hebben wat voor mij erg ingewikkeld lijkt. Ik heb onderin 4 tabbladen en deze zijn gekoppeld aan bepaalde cellen (dit is te zien in de bijlage).

Nu heb ik 2 tabbladen waarvan 19% en 6% btw.
In het tabblad factuur is te zien dat er een cel btw 6% en btw 19% staat.
De bedoeling is dat de producten aan hun eigen btw worden gekoppeld en dan automatisch berekent worden in het vakje 6% en 19%.

Dus als ik uurloon in vul en dit is voor 6% dat er direct btw over het totaal wordt berekend en dat dat dan te zien is bij btw 6%.

Dit moet niet vast gezet worden in een cel dit moet ik op elke regel kunnen toepassen.

Ik hoop dat dit duidelijk is.
 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een aantal helpers hier hebben geen Excel 2007, dus die kunnen dat bestandje niet openen.
 
Je maakt jezelf het leven lastig door met 2 tabbladen te werken, 6% en 19%.

O.a. in cel D18 zie je de problemen al zo opduiken. Of ga je in die kolom telkens alle formules handmatig veranderen? Lijkt me niet handig.

Waarom niet 1 tabblad met voor elke activiteit of product in een extra kolom een BTW percentage? Dus die 6% of 19%.

Bereken per item op de factuur hoeveel de BTW daarop is, en met een SOM.ALS functie kan je dan de som voor beide BTW-percentages berekenen. Is al talloze keren op het forum voorbij gekomen.

Wigi

PS: gelieve geen PB's te sturen, daar zal ik toch niet op reageren.
 
Dan mag de vraag nog even op opgelost aub.
Rechts onderaan de pagina

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan