• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedragen een kleur geven als het bedrag bereikt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Proximitus

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2014
Ik wil in excel een bestand maken voor betalingen voor een studiereis. Nu krijg ik dus betalingen binnen en die moeten bij elkaar een bepaald bedrag halen voor betaaltermijnen van een reisorganisatie.

Nu heb ik dus een cel met het totale bedrag wat er al is binnengekomen, 1 cel met het bedrag 4000 euro en 1 met het bedrag van 12400 euro (de betalingstermijnen). Nu wil ik met de functie ALS de bedragen rood kleuren en als het totale bedrag over de 4000 komt, dat deze cel groen kleurt, same with the 12400.

Nu ben ik aan het puzzelen en zoeken geweest, maar ben er helaas nog niet uitgekomen...

Zonder bijgevoegd (excel) voorbeeldbestand kan ik je alleen tips geven, het is zo niet te bepalen wat je zelf al uitgedokterd hebt:
(P.S. ook in je vorige post is al gevraagd om een excel voorbeeldbestand, het is verstandig om bij je vraag dit altijd bij te voegen)

- Kijk naar "Voorwaardelijke opmaak"
- gebruik daar de functie EN(voorwaarde1;voorwaarde2)

Succes

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Betalingen aanmeldingen.xlsx

Hier is het bestand waar ik in aan het werk ben, hopelijk is dit wat duidelijker?

Bij een ander ongerelateerd bestand maak ik gebuirk van een vaste datum en een teller om te kijken of de personen 18+ zijn of niet met de formule =DATEDIF(G14;$F$2;"y"), zoiets soortgelijks wil ik dus ook in dit financien bestandje verwerken

Ingevuld.
Wil je het op een andere plek dan kan je dezelfde formules toepassen.
Let op: 1 lid heeft nu heel veel geld betaald....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan