• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedragen met elkaar verrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hulpbijcomputer

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
24
Beste hulpbiedende,

Ik en een aantal collega's verzorgen om beurten de lunch op het werk. De kosten daarvoor worden bijgehouden in Excel en om de paar maanden (bij verloop van flexcollega's) wordt e.e.a. met elkaar verrekend. Dit laatste is altijd erg veel werk. Ik probeer dit te automatiseren in Excel echter ik kan niet vinden hoe dat moet. Heeft u een suggestie hoe ik een aantal bedragen met elkaar kan verrekenen / dat Excel aangeeft wie wat aan wie moet betalen?

Bedankt alvast!

Mvg. Jeroen
 
Een aantal collega's en ik is mij altijd geleerd;) Plaats even je bestandje dan wordt het waarschijnlijk wat eenvoudiger om er een antwoord op te verzinnen.
 
Ik begrijp niet zo heel veel van jouw voorbeeldje dus maar een andere opzet gemaakt. Leg alles vast in een tabel en ga vervolgens met een draaitabel aan de slag. Zie blad2.
 

Bijlagen

  • Verrekening lunch JM1.xlsx
    17,8 KB · Weergaven: 139
Bedankt.
Met de draaitabel kan ik inderdaad zien wie een bepaald bedrag verschuldigd is. Maar is het ook mogelijk om Excel te laten bepalen aan wie het verschuldigde bedrag moet worden betaald?
 
Kan ik uit jouw voorbeeld opmaken wie aan wie wat verschuldigd is? En als je het gebruik van een tabel en een draaitabel begrijpt, lijkt het mij niet zo heel erg moeilijk om een vereffening te maken.
 
Het eenvoudigste is om gebruik te maken van een 'centrale kassa'
Iedereen betaald of krijgt uit deze kassa

De bedragen zie je in kolom I staan (voorbeeldje VenA)

Dat is heel wat eenvoudiger dan
jantje moet aan pietje en klaasje betalen.
klaasje krijgt geld van jantje en henkie
henkie moet aan pietje en klaasje betalen.
 
Bedankt voor de reacties.

@VenA hoe zou ik de vereffening die je bedoeld kunnen uitvoeren?
@Popipipo een centrale kassa zou kunnen werken indien dezelfde personen altijd mee lunchen. Echter dit verschilt per dag. Daarnaast zijn in het voorbeeld slechts enkele personen toegevoegd maar in de praktijk zullen dit iedere dag circa 50 personen zijn.
 
Of het nu 3 of 50 personen zijn maakt toch niets uit als je gaat salderen. 1 x per periode moet een ieder met een negatief saldo geld in de kassa stoppen. Diegene met een positief saldo mag zijn/haar deel uit de kassa halen.

Anders ben je drukker met de hele administratie dan met de lunch;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan