Bedrijfs ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrammetjeW

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Hallo,

Mijn vader heeft een camping. Ons bedrijf ligt afgelegen en wij kunnen pas sinds kort ADSL krijgen. Er staan op ons bedrijf 2 bedrijfswoningen waar wij dan natuurlijk ook ADSL willen hebben. Verschillende providers zeiden dat het wel kan en vertellen er een heel warrig verhaal bij en andere zeggen dat het niet kan. Zelfs de klantenservice medewerkers bij een provider zelf spraken elkaar tegen. Ik heb bijvoorbeeld bij één provider 3 verschillende mensen aan de lijn gehad de ene zei dat Wireless 20 meter kon reiken, de andere 30 meter en weer een ander zei 60 meter:confused:

Ik zal de situatie uitleggen. Er zijn dus drie gebouwen. Wij hebben al jaren een ISDN-lijn tussen die gebouwen liggen. Het IS/RA punt komt binnen bij het eerste huis, daar staat de ISDN centrale. De centrale linkt door naar het tweede huis en daar word het signaal doorgelinkt naar de receptie. In de bijlage staat een tekening waar de situatie is getekend.

De uiteindelijke vraag is dus. Kunnen wij, zonder dat er nieuwe kabels gelegd hoeven worden, ADSL aanschaffen voor alle drie de huizen tegelijk. Zo ja, hoe dan??? Moet dat dan wireless of via een multi-pc-modem of via de bestaande ISDN lijn?

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven anders kan je gewoon nog meer vragen.

Groeten,

BrammetjeW

Geplaatst door BrammetjeW
Hallo,

Mijn vader heeft een camping. Ons bedrijf ligt afgelegen en wij kunnen pas sinds kort ADSL krijgen. Er staan op ons bedrijf 2 bedrijfswoningen waar wij dan natuurlijk ook ADSL willen hebben. Verschillende providers zeiden dat het wel kan en vertellen er een heel warrig verhaal bij en andere zeggen dat het niet kan. Zelfs de klantenservice medewerkers bij een provider zelf spraken elkaar tegen. Ik heb bijvoorbeeld bij één provider 3 verschillende mensen aan de lijn gehad de ene zei dat Wireless 20 meter kon reiken, de andere 30 meter en weer een ander zei 60 meter:confused:

Ik zal de situatie uitleggen. Er zijn dus drie gebouwen. Wij hebben al jaren een ISDN-lijn tussen die gebouwen liggen. Het IS/RA punt komt binnen bij het eerste huis, daar staat de ISDN centrale. De centrale linkt door naar het tweede huis en daar word het signaal doorgelinkt naar de receptie. In de bijlage staat een tekening waar de situatie is getekend.

De uiteindelijke vraag is dus. Kunnen wij, zonder dat er nieuwe kabels gelegd hoeven worden, ADSL aanschaffen voor alle drie de huizen tegelijk. Zo ja, hoe dan??? Moet dat dan wireless of via een multi-pc-modem of via de bestaande ISDN lijn?

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven anders kan je gewoon nog meer vragen.

Groeten,

BrammetjeW
Ik neem aan als je een dergelijk bedrijf beheerd en vooral een camping dat je wat betreft interne enz :op de hoogte moet en zijn van de mogelijk-heden wat internet betreft.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door wvdwe

Ik neem aan als je een dergelijk bedrijf beheerd en vooral een camping dat je wat betreft interne enz :op de hoogte moet en zijn van de mogelijk-heden wat internet betreft.

Wat heeft de topicstarter nou aan zo'n antwoord ?!
Nog knapper dat je dat zonder tekening kunt beoordelen !

Geplaatst door wvdwe

Hallo Willem,

De mogelijkheden wil ik juist te weten komen. Mijn vader is absoluut niet technische aangelegd en ik misschien een heel klein beetje. En als ik verschillende providers bel en ik 10 verschillende antwoorden krijg word ik er ook niet wijzer op:confused:

Groeten,

BrammetjeW

Re: Bijlage

En hier is de bijlage:o oeps

Als volgens de postcode check je via isdn de mogelijkheid hebt om via het KPN netwerk een adsl verbinding aan te leggen dan kun je dat via een netwerkkabel doen,waarbij je gezien de afstand wel tegen de grenzen van het mogelijke aan zou kunnen lopen maar je snelheidsverlies is het minst.
Draadloos is ook een optie maar het is niet zonder additionele informatie te beoordelen of het een goede kans van slagen heeft.
Kun je ook aangeven hoeveel mogelijke stoorzenders er zouden kunnen zijn zoals,dect apparatuur,electra-masten,magnetrons etc ?
Is er ook een beeld hoevel stations je maximaal zou willen aansluiten ?
Heb je een budget mbt je uitgaven ?

Succes en dat er veel wijze mogen wezen,ik kan je jammer genoeg nu geen antwoord geven.:thumb:

De beste manier zou denk ik zijn door in huis 1 een adsl multipc te zetten en dan een netwerk kabel te trekken naar de andere huizen, en dan kun je dat denk ik het beste doen door vanaf huis 1 twee utp kabels te trekken naar huis 2, eentje daar te laten eindigen en de andere door laten lopen naar de receptie.

Als ik deze informatie goe begrijp dan zou je ook Deze instaleren in huis 1 en dan de andere twee huizen draadloos pci kaartjes gebruiken, zoals Deze en Deze als je laptops met pcmcia aansluitingen gebruikt. en ja, dit is behoorlijk duur spul maar waarschijnlijk is dat wel beter, dus hogere snelheid en betrouwbaarheid.

mvg

db

Brammetje,

Je wilt liever geen kabels leggen zeg je, maar is het wel mogelijk.
Hoeveel aders zitten er in de kabels die tussen de huizen zit.

Geplaatst door wvdwe
Succes en dat er veel wijze mogen wezen,ik kan je jammer genoeg nu geen antwoord geven.:thumb:

Niet echt een antwoord waar de vragensteller wat aan heeft, doe maar niet meer dus.

Geplaatst door dirtbag
De beste manier zou denk ik zijn door in huis 1 een adsl multipc te zetten en dan een netwerk kabel te trekken naar de andere huizen, en dan kun je dat denk ik het beste doen door vanaf huis 1 twee utp kabels te trekken naar huis 2, eentje daar te laten eindigen en de andere door laten lopen naar de receptie.

Als ik deze informatie goe begrijp dan zou je ook Deze instaleren in huis 1 en dan de andere twee huizen draadloos pci kaartjes gebruiken, zoals Deze en Deze als je laptops met pcmcia aansluitingen gebruikt. en ja, dit is behoorlijk duur spul maar waarschijnlijk is dat wel beter, dus hogere snelheid en betrouwbaarheid.

mvg

db

Ten eerste: Als je netwerkkabels tussen de huizen legt heb je toch verder niets meer aan draadloze routers e.d.

Ten Tweede: Als je in huis twee en de receptie deze
aansluit stuurt die dus het signaal van 'huis1' naar 'huis2' en van 'huis2' naar 'Receptie'
óf stuurt die het van 'huis1' naar 'huis2' en 'receptie'
Bij de 2e mogelijkheid heb je dus geen kabels nodig (ffies voor de duidelijkheid)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door puppie
Brammetje,

Je wilt liever geen kabels leggen zeg je, maar is het wel mogelijk.
Hoeveel aders zitten er in de kabels die tussen de huizen zit.

Ik ga even kijken en kom hier later op terug!

Re: Re: Bijlage

Geplaatst door upsidaisy

Kun je ook aangeven hoeveel mogelijke stoorzenders er zouden kunnen zijn zoals,dect apparatuur,electra-masten,magnetrons etc ?
Is er ook een beeld hoevel stations je maximaal zou willen aansluiten ?
Heb je een budget mbt je uitgaven ?

Ik heb in de tekening aangegeven waar magnetrons staan, waar elektramasten staan en waar TV-masten staan.
We willen er 5 pc's op aansluiten en het budget is in eerste instantie geen probleem zolang het binnen de perken blijft (€500)!

Groet Bram

Bijlagen

• adsl.jpg
    adsl.jpg
    23 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
OK.

Op de tekening zijn dus nu met name voor draadloos internet stoorzenders aanwezig die wel degelijk je hele opzet qua draadloos negatief KUNNEN beinvloeden.
Let wel ik zeg niet ZULLEN,maar het risico is groot dat dit wel KAN gebeuren.
Wat voor een ISDN centrale heb je in het betreffende huis waar je adsl binnen zou komen ?

Geplaatst door upsidaisy
OK.

Wat voor een ISDN centrale heb je in het betreffende huis waar je adsl binnen zou komen ?

Je bedoelt nu neem ik aan het merk, type-nummer, etc.

Geplaatst door upsidaisy

Op de tekening zijn dus nu met name voor draadloos internet stoorzenders aanwezig die wel degelijk je hele opzet qua draadloos negatief KUNNEN beinvloeden.
Let wel ik zeg niet ZULLEN,maar het risico is groot dat dit wel KAN gebeuren.

Wil je hier mee zeggen dat het idee dat van 'Dirtbag' om het draadloos aan te leggen geen goed idee is?

Groet Brammetje

Als ik het goed heb,dan zijn er 3 soorten S1,S2 en S3 van variant NT1

De kans op storingen met draadloos mede gezien de itmes die je hebt aangegeven op je tekening is gewoon groter dan via netwerkkabel.Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen tenzij je een extra uitdaging zoekt.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat het geen goed idee is maar de kans op problemen is naar mijn mening groot.

Als ik moest kiezen dan ging ik voor een multi-pc modem van bijv Speedtouch (510i) en sloot alles via netwerkkabel aan.De lengte kan nog wel want de grens is altijd bij zeg 100 meter.(vergeet niet dat je bij draadloos ook nog eens behoorlijk snelheidsverlies hebt zeker over dit soort afstanden.Tuurlijk kun je met straalzenders gaan werken maar zeg dan maar tot ziens tegen je 500 euro budget)

Wegwerken kan prima onder de grond in een buis dus daar zie je dan ook niks meer van.Wil je meer computers aansluiten dan koop je een switch voor 20-30 euro en klaar is kees.

Denk wel even goed na over de snelheid die je keist want je moet wel 1 aansluiting verdelen over X pc's.

draadloos moet volgens mij wel kunnen
Linksys heeft/had hier voor een buitenantenne waarmee je groter afstand kan overbruggen.
Ik heb zelfs gezien dat een afstand van 300 meter werd overbrugd door 2 draadlose AP die met speciale richtantennes met elkaar waren verbonden
kostenplaatje kan je ik hier helaas niet geven

Ten eerste: Als je netwerkkabels tussen de huizen legt heb je toch verder niets meer aan draadloze routers e.d.

Ten Tweede: Als je in huis twee en de receptie deze
aansluit stuurt die dus het signaal van 'huis1' naar 'huis2' en van 'huis2' naar 'Receptie'
óf stuurt die het van 'huis1' naar 'huis2' en 'receptie'
Bij de 2e mogelijkheid heb je dus geen kabels nodig (ffies voor de duidelijkheid)

het signaal wordt dan vanuit huis 1 naar huis 2 en de receptie.

wat ook kan is in huis twee een accespoint of repeater neerzetten, die ontvangt dan het signaal en stuurt het nogmaals de lucht in.
Het enige probleem wat zou kunnen gebeuren is als beide zenders op dezelfde frequentie proberen te zenden. maar de frequentie is al bij een goedkope sweex draadloze aan te passen dus bij een dure 3com zekers.

En ik gaf inderdaad twee verschillende mogelijkheden, een gedrade versie en een versie waarbij je het draadloos doet. voor de snelheid betrouwbaarheid en lagere prijs kun je beter draden trekken. maar als je geen draden kunt of wilt trekken en geen bestaande verbindingen kunt gebruiken dan moet je haast wel draadloos.

mvg

db

Schematische voorstelling

Die cirkels zouden ongeveer de minimale ontvangst afstanden met redelijk snelheid zijn.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door dirtbag

het signaal wordt dan vanuit huis 1 naar huis 2 en de receptie.

wat ook kan is in huis twee een accespoint of repeater neerzetten, die ontvangt dan het signaal en stuurt het nogmaals de lucht in.
Het enige probleem wat zou kunnen gebeuren is als beide zenders op dezelfde frequentie proberen te zenden. maar de frequentie is al bij een goedkope sweex draadloze aan te passen dus bij een dure 3com zekers.

En ik gaf inderdaad twee verschillende mogelijkheden, een gedrade versie en een versie waarbij je het draadloos doet. voor de snelheid betrouwbaarheid en lagere prijs kun je beter draden trekken. maar als je geen draden kunt of wilt trekken en geen bestaande verbindingen kunt gebruiken dan moet je haast wel draadloos.

mvg
db
Schematische voorstelling

Die cirkels zouden ongeveer de minimale ontvangst afstanden met redelijk snelheid zijn.

Hallo Dirtbag,

Ik kan de link naar de schematische voorstelling niet openen:confused: ik weet niet of het aan mijn pc ligt maar mijn firefox zegt: 'De handeling is onderbroken tijdens het verbinden met dirtbag.ath.cx.'

Bij jou eerste voorstel vraag ik mij af of het signaal wel van huis 1 tot aan huis 3(receptie) komt want dat is zeker 70m

Als ik je verhaal goed begrijp kan het dus ook dat je het signaal van huis 1 naar 2 stuurt en daarna van 2 naar 3.
Ik weet niet wat een accesspoint is of een repeater. Is zo'n 3COM dan een ontvanger en een zender. Of moet je dan naast de 3COM's nog een repeater zetten? Als het niet hetzelfde is als een 3COM wat is dan het prijskaartje van zo'n ding?

Mijn laatste punt in dit bericht: Wat is het verschil tussen een goedkope SWEEX en een dure 3COM. Maakt dat wat uit in kwaliteit, bereik en ontvangst of iets dergelijks of is het alleen de prijs die erop staat? Ik ken het merk SWEEX wel maar van 3COM had ik (tot voor kort van jou) nog niet gehoord.

Groeten,

Brammetje

p.s. ik hoop dat ik niet te moeilijk doe door allemaal vragen te stellen:o

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan