Bedrijfs ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien nog even een gekke vraag

Als je het draadloos op wil lossen kan je dan niet een versterker in huis 2 zetten waardoor het signaal dat vanuit huis 1 wordt verzonden nog weer versterkt wordt, of bestaat zoiets niet? Of is dat het idee waar dirtbag mee kwam???

kijk eens op de volgende site klik
dit zijn speciale buitenantennes met een bereik t/m 1,5 mile (± 2 km)

Geplaatst door puppie
Brammetje,

Je wilt liever geen kabels leggen zeg je, maar is het wel mogelijk.
Hoeveel aders zitten er in de kabels die tussen de huizen zit.
\

Er zijn geen aderen meer vrij in de huidige kabel!:( Daar had mijn vader ook al naar gekeken en hij wist dat er nog maar 4 over waren en dat is volges mij nie genoeg voor een netwerk kabel.

Groet Bram

Geplaatst door haakmeer
kijk eens op de volgende site klik
dit zijn speciale buitenantennes met een bereik t/m 1,5 mile (± 2 km)

Hallo Haakmeer,

ik heb op de site die jij me aanbood een Hi-Gain WiFi Signal Booster gezien.

Als ik de informatie op de site goed heb begrepen dan zet je deze achter het accespoint en versterkt dan het signaal met 600%.

Als ik deze zou kopen heb ik dus naast dit apparaat nog een accespoint en een paar draadlozenetwerk kaarten nodig voor in de pc's en dan ben ik klaar? Of heb ik het dan niet goed begrepen.

Als ik het wel goed begrepen heb, heb ik dan ook een accespoint en WIFInetwerkkaart van 'Hawking Technology' nodig of kan dat ook gewoon van een ander merk?

Groeten Bram

Volgens mij kan dit worden aangesloten op bv een linksys Access Point, ipv de normale antennes.

zelf heb ik er geen ervaring mee, effe op internet gekeken misschien dat link je verder kan helpen (of een ander bedrijf wat dit verkoopt)

Waarom zorg je nou niet dat je het eerst met netwerkkabels draaiende krijgt ? Daarna kun je altijd nog aan draadloos denken.
Je zult als camping toch ook je klanten service moeten bieden ?
Via netwerkkabel is nog steeds sneller,veiliger,stabieler en eenvoudiger te configureren.Daarbij komt dat je mi mogelijkheden zult hebben om die kleine stukjes netwerkkabel weg te werken toch ?

Straks heb je allerlei spullen gekocht en je krijgt het niet goed aan de gang,en dan ?
Komen er dan mensen van helpmij bij jou de spullen configureren ?

Start gewoon met netwerkkabel en als het goed werkt kun je altijd buiten het seizoen nog gaan experimenteren toch ?

NB:Kijk anders eens op www.wifishop.nl
Veel aanbod en redelijk dichtbij !

Hoi,

Het idee met kabels is niet zo'n goed idee omdat we dan de hele camping open moeten gooien:confused:, omdat er niet genoeg aderen in de bestaande kabel zitten. En als het draadloos kan met evt zo'n booster ertussen dan zou ik daar ook blij mee zijn!

Groet Bram

Prima,zolang je het risico ook maar in je achterhoofd hebt dat draadloos mooi is,maar veel gevoeliger over die afstanden en met die stoorzenders.

Geplaatst door haakmeer
Volgens mij kan dit worden aangesloten op bv een linksys Access Point, ipv de normale antennes.

zelf heb ik er geen ervaring mee, effe op internet gekeken misschien dat link je verder kan helpen (of een ander bedrijf wat dit verkoopt)

Maar moet dat dan een linksys accesspoint van Hawking zijn of kan dat van een willekeurig ander merk?

btw wat is het verschil tussen een linksys accesspoint en een gewoon accesspoint?

gewoon een merk
op een website had ik gezien dat deze goed met elkaar samen werken
maar het zou ook met een ander willekeurig moeten kunnen volgens mij.

Informeer eerst als je iets gaat aanschaffen of het compartible is

Misschien wel een duurdere oplossing Laat het aanleggen.
Niet goed geld terug voorwaarde.

Geplaatst door haakmeer
gewoon een merk
op een website had ik gezien dat deze goed met elkaar samen werken
maar het zou ook met een ander willekeurig moeten kunnen volgens mij.

Informeer eerst als je iets gaat aanschaffen of het compartible is

Misschien wel een duurdere oplossing Laat het aanleggen.
Niet goed geld terug voorwaarde.

Ik heb een nederlands bedrijf gevonden die ook producten van Hawking verkoopt en een e-mail gestuurd met de mogelijk heden van dat product. Waarschijlijk word ik daar iets wijzer van!

hou ons op de hoogte zou ik zeggen

denk wel als het draaid goed om de beveiligingen
anders gaan "gasten" letterlijk gast worden

Geplaatst door haakmeer
hou ons op de hoogte zou ik zeggen

denk wel als het draaid goed om de beveiligingen
anders gaan "gasten" letterlijk gast worden

Zoals jij mij adviseerde zal ik vragen of dat bedrijf WiFi Apparatuur het ook kan aansluiten met een 'niet goed geld terug'-garantie en misschien kunnen ze het netwerk ook beveiligen!

Groet Bram

p.s. Als andere mensen nog met een idee komen is dat natuurlijk altijd welkom!

Laatst bewerkt:
het verschil tussen sweex en een 3com apparatuur is de kwaliteit en de levensduur. als je sweex koopt zul je eerder problemen ondervinden dan met 3com apparatuur.
wij hebben een sweex wireless router in huis staan en op nog geen 5 meter afstand en drie muren/deuren hebben wij al dat de boel af en toe wegvalt. met 3com, en andere kwaliteits merken zal dit minder vaak voorkomen.
een voorbeeld is ook dat ik hier in een kast een 3com netwerk kaart heb liggen die misschien al wel 10 jaar oud is, niet meer te gebruiken is in moderne netwerken, maar nog steeds perfect werkt (als ik een coax kabel gebruik :) ) terwijl ik al tig B merke kaarten in handen heb gehad die jonger zijn en het niet meer doen.

Als je die hawking (laat) instaleren met een goeie wireless apparaat ervoor dan kun je ervan uitgaan dat je geen problemen zal hebben behalve de rekening :p

Inderdaad jammer van de rekening maar je hebt er dan wel wat moois staan.

Groet Bram

Geplaatst door BrammetjeW
Hoi,

Het idee met kabels is niet zo'n goed idee omdat we dan de hele camping open moeten gooien:confused:, omdat er niet genoeg aderen in de bestaande kabel zitten. En als het draadloos kan met evt zo'n booster ertussen dan zou ik daar ook blij mee zijn!

Groet Bram

Een tip, mocht je er toch niet uitkomen met het draadloos en toch moeten graven. Graaf gelijk een PVC buis in van minimaal 70mm en trek daar tijdens het aanleggen gelijk een trektouw doorheen, kan je altijd kabels bij trekken zonder dat je hoeft te graven.
Ik heb diverse kennisen met boerenbedrijven en ik (laat) leg het altijd zo aan.

Nog een tip, ga met de isdn over op draadloos, als je daar een goede draadloze set voor neemt halen die makkelijk die afstand en kan je de huidige ISDN kabel gebruiken voor het netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan