• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beeindigen macro als waarde = 0

• Onderwerp starter Onderwerp starter MJONK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MJONK

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Beste helpers,

ik ben op zoek naar een regel die mijn macro beeindigt als een aantal cellen leeg zijn.

Dit betreft de range sheets(1).range("A2").

ik dacht zelf aan in de eerste regel:

if sheets(1).range("A2").value = empty then end sub

maar dit werkt helaas niet. Kan iemand hier zijn licht op laten schijnen???

Alvast bedankt voor de hulp

Zou op het eerste gezicht moeten werken, heb je een voorbeeldbestandje?

gr wim

Helaas weer iets te snel gevraagd....... ben er zelf achter gekomen dat de code wel goed was nu.

Het probleem zat in de cel zelf waarin een spatie stond......
Zo zie je maar dat je overal rekening mee moet houden. Toch bedankt voor de hulp wiki.

mvg.

Ik zie jouw code toch niet werken
Deze wel
Code:
If Sheets(1).[A2].Value = "" Then [COLOR="Red"]Exit[/COLOR] Sub

Laatst bewerkt:
Inderdaad, daar was ik ook achter gekomen, excuus dat ik dat hier niet even neergezet heb, zeker vergeten .

Zou jij misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen deze twee?? dat begrijp ik helaas niet.

End Sub is steeds de laatste regel in een codeblok maw geeft het einde aan van je macro.
Exit(verlaten) Sub stelt je in staat om de code op eender welk punt te verlaten zodat de overige regels niet meer uitgevoerd worden bv na het controleren op bepaalde voorwaarde of als foutafhandeling

Eventueel
Code:
    If IsEmpty(Sheets(1).Range("A2")) Then Exit Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan