beeld 1st op zijn zij, nu meerdere problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter why
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

why

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
goedemiddag,
vorige week heb ik denk ik althans een sneltoets gebruikt of iets dergelijks waarbij het beeld op de zijkant is komen te staan. Ik wist dat je met alt+ctrl en de pijltjes toetsen dit goed kon krijgen maar tevergeefs dit is niet gelukt. Ik ben naar configurtiescherm (instellingen beeldscherm) hier kan ik alleen 800bij600 pixels (16 kleuren) pakken om het beeld weer recht te krijgen. Hiervoor had ik 256 kleuren en meerder pixels ( weet zo niet meer welke) dus het beeld staat nu op 800bij600 maar dit is veels te groot en als ik op internet ga krijg ik nu een foutmelding (iets met geheugen) en als ik nu 256 kleuren pak met andere pixels kantelt het beeld weer :S... dit werkt zo echt niet fijn. :confused:
Kan iemand mij mischien helpen.

bij voorbaat dank

volgens mij vertel ik al in mijn stukje tekst dat ik dat heb geprobeerd. maar thnx.

deze had ik niet in mijn tekst staan sorry, maar heb ik natuurlijk wel al geprobeerd. ik word echt moedeloos van dit probleem, zit 2 seconden op internet en hij geeft foutmelding en valt weg.. als ik op internet zit ziet het er ook allemaal raar en vaag uit (de tekst/tekens/icoontjes etc echt alles). op deze site bijvoorbeeld alleemaal stipjes en hokjes :(

heeft je beeldscherm misschien niet eigen knoppen erop zitten waarmee je je beeld kn instellen?

Heb je een Grafische kaart van NVidia??

http://www.nvidia.com/page/forceware_geforce.html
Ga naar die site en download de NVIDIA Control Panel

Met dit programma kun je ERG VEEL aanpassen... Ik gebruik het zelf ook... Ook de rotatie van je beeldscherm kun je hier aanpassen.

Hoop dat het bij jouw werkt...

Dit is waarschijnlijk niet zo maar kan het zijn dat de DVI / VGA kabel kapot is... Dit kan soms voor rare mankementen zorgen.

Heb je een Grafische kaart van NVidia??

http://www.nvidia.com/page/forceware_geforce.html
Ga naar die site en download de NVIDIA Control Panel

Met dit programma kun je ERG VEEL aanpassen... Ik gebruik het zelf ook... Ook de rotatie van je beeldscherm kun je hier aanpassen.

Hoop dat het bij jouw werkt...

Dit is waarschijnlijk niet zo maar kan het zijn dat de DVI / VGA kabel kapot is... Dit kan soms voor rare mankementen zorgen.

ik zal morgen even kijken... bedankt alvast.. laat het jullie weten..

ik zie nergens op die site van nvidia waar ik dat kan downloaden hoor...

heb het progje aida 32 geopend en dit is mijn videokaart (sis 650 651m650 m652 740)
ik krijg er niks over gevonden... kan iemand mij nu mischien helpen.. heb echt van alles al geprobeerd (beeldscherm instellingen maar daar staat hier niks bij over roteren van het beeldscherm, heb forums afgezocht maar kom er maar niet uit)
bij voorbaat dank

heb het progje aida 32 geopend en dit is mijn videokaart (sis 650 651m650 m652 740)
ik krijg er niks over gevonden... kan iemand mij nu mischien helpen.. heb echt van alles al geprobeerd (beeldscherm instellingen maar daar staat hier niks bij over roteren van het beeldscherm, heb forums afgezocht maar kom er maar niet uit)
bij voorbaat dank

Sorry, verkeerde progje... Hier kun je hem WEL downloaden: http://www.nvidia.com/object/sysutility.html

Hoi !

Daar heeft @T.S. niets aan want hij heeft een onboard Sis-video-chip.

@T.S.: verwijder es het stuurprogramma voor je videochip via Start - configuratiescherm -software.

Download eerst hier: http://www.sis.com/download/ de juiste diver voor de videochip (gewoon I agree aanvinken, daarna wat je zoekt, je OS, en het typeSIS 650 etc.

Start na de verwijdering opmnieuw op en installeer het gedoenloade stuurprogramma.

Is je probleem dan nog niet opgelost, zit het in de instellingen van je beeldscherm, maar dat horen we dan wel !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Daar heeft @T.S. niets aan want hij heeft een onboard Sis-video-chip.

@T.S.: verwijder es het stuurprogramma voor je videochip via Start - configuratiescherm -software.

Download eerst hier: http://www.sis.com/download/ de juiste diver voor de videochip (gewoon I agree aanvinken, daarna wat je zoekt, je OS, en het typeSIS 650 etc.

Start na de verwijdering opmnieuw op en installeer het gedoenloade stuurprogramma.

Is je probleem dan nog niet opgelost, zit het in de instellingen van je beeldscherm, maar dat horen we dan wel !

Greetz,

Harry.

harry thnx... ik kijk nu bij software en zie ik daar SIS VGA UTILITIES staan, moet ik die dan verwijderen?? en daarna na het opstarten het programma installeren?? kan je mij garanderen dat als ik dat uit de software haal en dat gedownloade programma werkt niet dat er dan verder niks met de pc ofzo gebeurd??

Hoi !

Garantie is een groot woord zo op afstand, maar ik garandeer je wel dat er niets onherstelbaars gebeurd als je de oude drivers verwijderd.

Maar: ik zou toch eerst even de nieuwe downloaden, zodat je deze na een reboot direct kunt installeren.

Succes,

Harry.

Hoi !

Garantie is een groot woord zo op afstand, maar ik garandeer je wel dat er niets onherstelbaars gebeurd als je de oude drivers verwijderd.

Maar: ik zou toch eerst even de nieuwe downloaden, zodat je deze na een reboot direct kunt installeren.

Succes,

Harry.

harry thnx, maar moet ik sis vga utulities uit de software gooien ?? ben niet zo'n computer expert :rolleyes:

Hoi !

Gewoon verwijderen, als je tenminste de nieuwe drivers vast gedownload hebt !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan