Beeld flikkert Compaq Evo N800v

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissBerry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Het beeld van mijn Compaq laptop begint na een tijdje erg te flikkeren.

Op youtube staat een filmpje van een soortgelijk geval alleen doet die van mij het niet in het begin maar pas nadat hij een poosje aan staat.

http://www.youtube.com/watch?v=hrpVuc49k5U

Ik heb dus totaal geen verstand van pc's, laptops e.d. :o dus ik heb ook geen idee waaraan dit kan liggen en wat ik eraan zou kunnen doen.

Omdat hij het na een poosje doet, zou het een warmteprobleem kunnen zijn.
Staat hij zo, dat de lucht uit/invoer niet belemmerd zijn, dus op een vlakke ondergrond.
Slaat de ventilator van de koeling aan. (een zacht geruis moet hoorbaar zijn)
Anders zul je open moeten maken en kijken of je het nodige stof ziet en verwijderen, voorzichtig met een stofzuiger of perslucht.
Tegelijkertijd de geleidingspasta van de processor/koeler vernieuwen.

Ventilator staat wel aan en de laptop staat gewoon op tafel zonder iets erom, op of onder.
Geprobeerd de laptop open te maken maar zonder succes. Alle schroefjes eruit maar er nog harder aan trekken durfde ik niet want ik ben te bang dat ik dan iets afbreek :D
Het begint nu toch wel erg irritant te worden, om de haverklap druk ik op het stand-by knopje om het beeld weer normaal te krijgen.
Denk dat ik nog eens zal moeten proberen of ik hem uit elkaar kan krijgen.

Als je daar geen ervaring mee hebt, ga zeer omzichtig te werk. Maak de nodige aantekeningen (waar je e.e.a. uithaalt, en welke schroefjes je waar uitdraait) en foto's.
Dit om te voorkomen dat je direct niet meer weet hoe was het ook alweer.
Er zijn op het www. de nodige handleidingen te vinden voor dit soort klusjes.
Zal eens zoeken.

http://www.devicemanuals.com/guide/...V-Notebook-Service-Manual-==TXpFd05EYzE=.html

Wellicht kom je hier mee verder.

Heb hem binnengehaald, moet zeker gaan lukken. Incl. afbeeldingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan