beeld flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Ik heb gisteren van iemand een Neovo 15 inch LCD monitor gekocht maar heb de papieren zoals oa. de handleiding er nog niet van en daarom zou ik willen vragen of iemand mij kan zeggen wat de juiste of toch ongeveer de juiste weergave instellingen zijn van deze monitor die ik kan regelen met de knopjes op mijn scherm, want volgens mij staat er iets niet juist omdat mijn beeld een beetje flikkert.

Euuummm ik zou graag willen weten op hoeveel je VERNIEUWINGS-FREQUENTIE staat?? Op hoeveel Hertz...

Ga naar

*Buroblad
*Rechtermuisknop
*Eigenschappen
*Instelingen (laatste TAB rechts)
*Dan Geavanceerd.
*en dan naar TAB --> MONITOR!

daar zie je beetje onderaan je REFRESH RATE staan!

Hmmmzzz,

dat is dat waarnschijnlijk niet het probleem want dit is vrij normaal!! 75 Hertz...

Mmm Ik zou het verder eigenlijk niet zo weten!! hopelijk zijn er andere leden die meer weten!!!

75Hz met een wit scherm (bijvoorbeeld Word) flikkert inderdaad een beetje.

Morgen,

Een LCD scherm moet op een refresh rate draaien van 60 Hertz. Het kan zelfs gebeuren als je hem op 75 Hetz laat staan dat het beeld helemaal weg valt

Mvg

Dus ScoobyDoo met andere woorden moet ik dat veranderen van 75 Hertz naar 60 Hertz?

Ja dat klopt het is al wel beter . Nu nog een vraagje op dit scherm staan knopjes voor het menu mee te openen en ik heb daar juist is gekeken hoe daar alles stond ingesteld en mijn vraag is of de instellingen goed staan en zo niet hoe dan wel want daar ken ik allemaal niet zoveel van . Hier zijn de instellingen:

- AUTO CONFIG - YES NO 60-OH
- BRIGHTNESS - +59
- CONTRAST - +52

Dit zijn denk ik de belangrijkste.

De helderheid en contrast moet je gewoon instellen naar eigen keuze.

Een veel voorkomend probleem bij flikkerend beeld, komt vaak door adapters , kijk of er achter of naast de monitor adapters liggen , zo ja verwijder ze dan.

succes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan