Beeld flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiggyTukker

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2002
Hoi mensen,

Ik heb m'n pc opnieuw geinstalleerd met win 2000. Hiervoor had ik win 98 en geen problemen met het beeld. Nu ik na het scherm kijk zie ik het beeld flikkeren/trillen, ik heb al van alles geprobeerd. Weet iemand wat ik het beste zou kunnen doen om van het probleem af te komen. Ik heb de kabels en kaart al na gekeken en alles lijkt op het oog goed. Misschien is het iets kleins of moet ik de drivers opnieuw installeren, maar ik wou eerst ff goed advies hebben. Dus PLEASE helppppp me!!!
Als beeldscermadapter is SIS 5598/6326 geinstalleerd.

Let me know, groetjes van Biggy:confused:

Heb je wel je beeldschermresolutie en kleurkwaliteit al ingesteld.

Laatst bewerkt:
Let op, op hoeveel herz het beedscherm softwarematisch is ingesteld en kijk of dit overeenkomt met wat op de achterkant van de monitor staat

Bedankt voor de tips, ik heb alles nu geprobeerd. Ik heb de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd. De kabels en kaart getest, alle instellingen 300x gecontroleerd, eigenlijk alles. Owhjaa bij het opstarten zie ik het ook al trillen, vooral de linkerkant van m'n beeldscherm doet dat. Helaas is het dus geen windows probleem alleen. Mijn vraag dus; Is min grafische kaart nu naar de "*****n", want het blijft behoorlijk vervelend iets. Het trilt heel iets, maar het is erg irritant. Help me please, again:)

Wat erg belangrijk is in dit geval is dat je eens een ander monitor op je pc moet aansluiten. Als het probleem dan nog voorkomt ligt het zeker aan je pc. Moitoren en ander randapparatuur kunnen effect hebben op je pc en andersom. Je zegt wel dat het ontstaan is na de installatie van 2000 maar dat probleem van monitor kan later ontstaan zijn, en kan een bug of iets dergelijks in 2000 zitten.

Oke daar heb je gelijk in, ik heb helaas geen 2e monitor zelf ter beschikking, dus dat moet ik ff regelen. Je hebt gelijk wat betreft het verhaal over win2000. Alleen ik heb nooit problemen gehad met deze pc en/of monitor. Maar goed, ik ga het proberen. Zal ff een paar dagen duren, maar ik kom er op terug. Eens kijken of het dan is gelukt :D

Hallo

Staan er geen luidspekers of ander materiaal die een magnetisch veld bevat te dichtbij???

Zeker gezien het feit dat de enkel de linkerzijde v/h scherm hieronder sterk lijdt..

Peter

Nee ik heb alles al een jaartje of twee zo staan en binnenin is er ook niet veel gebeurt. Heb alleen een modem geplaatst of eigenlijk gezegt vervangen. Maar deze is in dezelfde slot geplaatst als waar de oude zat. Tussen die van de grafische kaart en een andere slot, zit 1 lege. Dat moet toch genoeg zijn.

ja je kunt de pc en monitor bijv. op een andere locatie/plaats zetten en kijken of het dan werkt.
wat ook nog wel eens wil helpen bij electronische apparaten; is een goeie klap op de monitor. het begint namelijk merkwaardiger te worden als het probleem ook buiten windows optreed. daarom zou ik bijna denken dat het aan de monitor ligt.

Na een goede tik en het verplaatsen van apparatuur is het gelukt om het trillen weg te krijgen. Dus dit was de gouden tip. Ik wil dus ook iedereen die de tijd heeft genomen, hartelijk bedanken en ik hoop dat als ik de volgende keer weer een vraag/probleem heb, dat het weer zo snel opgelost word.

groetjes van biggy :D :D :D

okay dan, met electrische apparaten moet je wel vaker ruw omgaan voordat het werkt :)

je moet alleen nog ff vraag opgelost aanklikken rechtsonder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan