beeld geeft fletse, vale kleuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter MoZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MoZ

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Hallo Allemaal,

Sinds een paar dagen zijn de kleuren van mijn monitor hopeloos licht, flets en vaal geworden. Dit is begonnen toen ik een oud dos-spelletje startte dat voor windows geschikt was gemaakt. (spelletje heb ik dus ook direct verwijderd…)

Errug vervelend probleem! Foto’s bewerken kan niet meer, en films kijken is ook niet meer wat het geweest is!

Mijn monitor is een al wat oudere Philips Brilliance 150P2 en mijn videokaart is de nog veeel oudere 3Dfx Voodoo3. (Ach ja, als’t maar werkt.. :)) Ik heb windows XP home edition.

Ik heb de spyware & virus-scanner hun rondjes laten draaien, maar zij vonden niets. (ad-aware en AVG) Ook heb ik monitor al terug gezet naar de fabrieksinstellingen (en daarna weer goed ingesteld). Natuurlijk ook even alle instellingen geprobreerd binnen het monitor menu.

De resolutie is hetzelfde als ie altijd geweest is, en ook de ‘color quality’ staat nog gewoon hetzelfde. De screen refresh rate veranderen haalt ook niet uit. Het tabblad ‘color management’ vind ik er erg spannend uit zien, maar ik zou niet weten wat ik er mee moet…

Ik ga er vanuit dat het probleem bij mijn computer ligt en niet bij mijn monitor.

Iemand een idee ???

Alvast bedankt !!! :thumb:

Probeer eens nieuwe drivers te installeren, wel eerst de oude verwijderen.

Tuurlijk... zelf nog niet eens aan gedacht :o

De driver de-installeren gaat vreemd, na het verwijderen en opnieuw opstarten herkende de device manager de monitor opeens weer... Terwijl hij hem direct na de de-installatie niet meer zag.

Toen heb ik maar direct na de de-installatie opnieuw de drivers geinstalleerd, zowel gedownloade drivers als drivers die ik ooit op een back-up cd had gezet, maar het maakte niets uit :(
Zelfde probleem dus nog steeds aanwezig...

Maar misschien is er nog een mogelijkheid om drivers 'permanenter' te verwijderen??
Dus dat de device manager hem niet weer herkent na het opstarten?

Staat er niets in software wat verwijdert moet worden

Eeehm... is mij niet opgevallen dat er software bijzit?

Is al een oude monitor, ik weet niet of daar aparte software voor te vinden is??

Je moet je videokaart drivers verwijderen.

Ahum, aja, tuurlijk :o Gaan we doen! :thumb:

Even later:

Kijk, en dat werkt dus wel!!! Bedankt! probleem opgelost!!!! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan