Beeld horizontaal plaatsen met "Photos"

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Hoe kan je met het programma "Photos" van Windows 11 de hozizon horizontaal plaatsen?
 
Met de toets combinatie CTRL-R.
Of het Roteren icoontje bovenin het venster.
Is dat wat je bedoelt?
 
Laatst bewerkt:
Met Ctrl+R of door op het pictogram Roteren te klikken zal de foto 90° naar rechts gedraaid worden.
Ik denk dat dat niet de bedoeling is. Ik neem aan dat de TS een of meer foto's heeft waarvan de horizon een tikje scheef staat.
Die zet je op de volgende manier recht:

Open de afbeelding in de app Foto's.
Klik dan bovenaan op de knop Afbeelding bewerken. Je mag daarvoor ook de toetsencombinatie Ctrl+E gebruiken:
62c17f4d2d6c3-Ashampoo_Snap_2022.07.03_13h27m13s_001_.png

Aan de rechterkant van het scherm zul je dan het onderstaande zien:
62c17f7895063-Ashampoo_Snap_2022.07.03_13h29m18s_002_.png

Met ingedrukte linkermuisknop kun je dan de ronde knop die onder Rechtzetten staat, iets naar links of naar rechts slepen.
Als je dat doet zie je op de afbeelding een grid verschijnen. Dat grid helpt je om te bepalen wanneer de horizon recht staat.
 
Horizon rechtzetten

#Porrelaar

Ik zie niets aan de rechterkant.
Heb enkele maanden geleden de horizon kunnen rechtzetten zonder problemen, het wees zichzelf uit.
Maar nu dus niet meer???
Capture d’écran 2022-07-03 141020.png
 
Daar kan je gewoon de cursor onder de 0 aan de onderkant voor gebruiken:
 

Bijlagen

  • Screenshot 2022-07-03 142036.png
    Screenshot 2022-07-03 142036.png
    750,5 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Mijn afbeeldingen waren van de app Foto's in Windows 10. Ik ging er ten onrechte vanuit dat het precies hetzelfde zou zijn in Windows 11. Dat is dus niet het geval. Mijn excuses daarvoor.
Maar als je doet wat edmoor laat zien, dan moet het lukken.
Standaard staat de draaiing op 0°.
Als je de schuif onder 0° beetpakt met je muis en dan naar links of naar rechts trekt, dan zie je precies hoeveel graden je de afbeelding aan het draaien bent.

62c192a0d9465-2022-07-03_14_52_42-FotoFlexer_aalscholvers.jpg_%E2%80%8E-_Foto_s.png


Bovendien verschijnt er ook in Windows 11 een grid (bestaande uit horizontale en verticale lijnen), zodat je goed kunt zien of de horizon al recht staat. Of in jouw geval of de muur aan de rechterkant goed verticaal staat.
 
Je kunt het ook een verticaal balkje of schuifje noemen. Dat balkje moet je naar links of naar rechts trekken. Dat doe je met de muis. Zet de muis op dat balkje, houd dan de linkermuisknop ingedrukt en trek naar links of naar rechts.
Hieronder wijs ik dat balkje/schuifje aan met de rode pijl:

62c19b1eea163-Ashampoo_Snap_2022.07.03_15h31m51s_006_.png
 
Je kunt het ook een verticaal balkje of schuifje noemen. Dat balkje moet je naar links of naar rechts trekken. Dat doe je met de muis. Zet de muis op dat balkje, houd dan de linkermuisknop ingedrukt en trek naar links of naar rechts.
Hieronder wijs ik dat balkje/schuifje aan met de rode pijl:

62c19b1eea163-Ashampoo_Snap_2022.07.03_15h31m51s_006_.png

Sorry, maar ik vind dat balkje echt niet... Dacht het vroeger wel gezien te hebben...
 
Die staat zelfs op het plaatje die je in #4 plaatste :shocked:
 
Als met de muis in de buurt van de dikke streep komt, verander de aanwijzer van een pijl in een horizontale dubbele pijl (zoals het plaatje hierboven).
Hou de linkermuisknop ingedrukt en sleep dan naar links en rechts om de foto te roteren.
 
Iets met drank?:eek::D:D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan