Beeld is dood, incl piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

dsvanhoven

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat ik in dit topic geen gekke dingen ga doen die tegen de regels zijn ga zeggen. Ik zag dat hier al meer topics over zijn, maar toch start ik hem even.

Ik had een pc'tje van systeembeheerder gehad om mee te spelen voor op mn mengpaneel. Nou wou ik daar een Ramschijfje bij doen. maar helaas toen die erinzat deed het beeld het nietmeer. No Signal en bij het opstarten 3 piepjes, nou heb ik via een andere site vernomen dat 3 piepjes betekend dat er een ramschijfje kappot is. Dus wat heb ik gedaan die ene ramschijf eraf gehad en die andere derop. maarja nu doet die geen piepje maar niets. Iig pc gaat aan alleen beeld doet t nog steeds niet en springt op stand-by. Ook heb ik er een videokaart ingedaan maar dat wil ook niet werken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

David

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij. :)

Je vraag staat nu in de sectie ---> Systeem, die is ietsje geschikter voor jou probleem.
Vertel eens wat je onder ramschijf verstaat?
Bedoel je een harde schijf of ram-geheugen?

Hi, oke mischien wel bedankt iig admin,

Onder ramschijf versta ik ram geheugen, geen hdd.

David

Laatst bewerkt:
De situatie is nu zoals deze eerst was?
Probeer dan eens het bios te resetten.
Dat doe je door de betreffende jumper tijdelijk te verwijderen of de batterij er enkele minuten uit te halen.
Je kunt ook de handleiding raadplegen als je het merk en type moederbord weet (site fabrikant) hoe te handelen bij een bios reset.

Ik zag heel klein bios config staan met daarbij een jumper jumper eruit gehaald nu even kijken wat er gaat gebeuren. jumper er weer opgezet en er gebeurt nog niets waar het op hoort t:confused: e lijken

Ps: zie nu een plaatje Bios CONFIG
Function J9G2
Normal 1-2
Configure 2-3
Recovery None

hij staat nu weer op 2-3 ik haal hem er nu gewoon een kwartrier nuit terwijl de pc staat te draaien.

Laatst bewerkt:
Ik ging er vanuit dat je het wist maar doe alsjeblieft de pc uit en de stekker er ook uit voor de zekerheid.
Een pc houdt niet zo erg van statische (rest) elektriciteit.
Dus eerst het zaakje van de stroom en dan pas het bios resetten, dat geldt ook voor het verwisselen/veranderen van de ram-modules.

Probeer het type bios te achterhalen, kun je zien wat voor merk en type moederbord in de pc zit? Probleer dan op de site van de fabrikant het bios type te achterhalen.
Op die manier kun je achter de code van de piepjes komen. (beep codes)

De piepjes zijn al weg door het erin zetten van een nieuw ram-kaartje. Was 3x kort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan