beeld met strepen tijdens het instaleren van ubuntu 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

leuthrick

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Hallo,

Ik had hier nog een oude pc(Emachines EL1200) staan en vandaag wou ik daar nu ubuntu op zetten.
Voodat ik ubuntu er op zetten stond er windows xp op.

maar nu geeft hij tijdens de instalatie een raar beeld met strepen er door:

IMG_20120318_132212.jpg

Weet iemand wat ik hier aan kan doen zodat ik toch ubuntu kan instaleren?

Alvast bedankt

Ik heb het beide geprobeert maar geeft op het gegeven moment, als hij aan het instaleren is, dat beeld.

Ik heb gister ook windos 8 en windows xp geprobeert.
Windows 8 gaf ongeveer het zelfde beeld, alleen dan zat er wat blauw door heen.
Het vreemde was dat hij bij windows 8 bij het kopieren van de windows bestanden binnen een paar seconde van 0% naar 100% ging.
Ik heb er nu weer xp op gekregen met de recovery cd van emachines.

Zou het kunnen dat er een driver mist voor de instalatie?

Alvast bedankt

Een driver voor je grafische kaart misschien... Maar dat zou niet moeten dan. Mmm, probeer eens Ubuntu 10 te installeren, en anders openSUSE, die werkt vrijwel altijd.

Ubuntu 10 had het zelfde probleem.
Ik zal vandaag of morgen openSUZE proberen.
Ik ben er achter gekomen dat het vage beeld willekeurig op treed. Met windows xp werkt het wel goed.
Bij windows 8 en ubuntu treedt hij willekeurig tijden de instalatie op.

Alvast bedankt.

--------------

update:

Had net windows vista draaien op de computer maar hij is net ongeveer 1 min opgestart en er gebeurt het zelfde.
Zou het kunnen dat er stof tussen de video kaart zit of iets dergelijks?

Laatst bewerkt:
Dat is een slimme opmerking; dat zou zeker kunnen! Ik zou zeggen, doe je kast eens open en kijk ernaar.

hallo,

Ik heb er van alles geprobeert er op te zetten maar niks werkt, het enige wat werkt is raar genoeg windows xp.
Dus ik zet er wel gewoon xp op.

toch bedankt voor uw hulp:)

Hohoho, niet gelijk opgeven (en het blijft jij, ik ben waarschijnlijk jonger dan u:)).
Kan je wel gewoon opstarten in Ubuntu via de live-cd?
Kijk anders hier eens.

Haha:p

Ik heb geen idee hoe oud u bent maar ik ben 17:)

Ik kan er eens naar kijken, maar ik heb er al veel tijd in zitten (en aangezien het een oude pc is)...
Want ik had er na veel moeite vista op gekregen en dan via de veilige modus de drivers geinstaleerd, maar zelfs dat werkte niet.
Via de live cd werkte het totdat ik heb probeerde te instaleren.

Deze computer stond xp toen ik hem kocht. Maar op het gegeven moment verdween de tekst. Ik dacht aan een virus maar misschien is er toch iets mis met de video kaart..

Laatst bewerkt:
Mm, ik ben momenteel 15,5 dus dat is jonger dan 17 :). Maar dan zou ik het niet weten, nee. Het kan i.i.g. niet aan de driver van de videokaart liggen. Hoewel, wat voor videokaart is het? nVidea?

Ja er zin een nvidia in, weet nu even niet welke. Maar ik denk dat er iets mis is met de videokaart. Heb hier nog wel oude liggen alleen die kunnen geen vista aan:P

Mmm, ok. Maar dat maakt verder ook niet uit wat voor kaart erin zit, want dat was alleen bij ubuntu 9 (?) en eerder een issue.

Het was bij elk besturing systeem dat ik probeerde te instaleren, op xp na:(
Ik heb ubuntu 10 & 11, windows vista en windows 8 geprobeert

Ik heb er vandaag nog eens naar gekeken en er zat een nvidia geforce 6150se nforce 430 in.
Heb gelijk de nieuwste driver voor vista gedownload en geinstaleerd (heb er momenteel vista op staan, die kwam gelukkig wel door de instalatie heen zonder die strepen, na meerdere pogingen).
Zag hier: link toevallig iemand met het zelfde probleem.
Het vreemde is dat hij wel op xp werkt en heb de strepen ook nog niet in de veilige modus gekregen van vista. Heb hem al een keer open gemaakt en de stof weg gehaalt, maar dat heeft ook niet geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan