Beeld naar rechts op TFT monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Berichten
145
Wij hebben een Medion MD9760AI TFT monitor en Windows XP Home edition incl. SP1 en Office XP Pro.

Waarschijnlijk sinds ik 3 gebruikers heb aangemaakt en ik start de computer op dan staat het scherm op de monitor iets naar rechts. Als ik tijdens het opstarten de monitor uit laat staan en hem dan aanzet komt het scherm goed te staan. Als ik de monitor uit en aan doe staat ie ook weer goed. Als ik naar een andere gebruiker ga moet ik weer het zelfde ritueel volgen. Weet iemand wat er met de instellingen van mijn monitor aan de hand is? En hoe ik het op moet lossen? Al gekeken naar driver updates op de Medion website maar ik kon niks vinden.

Groetjes van Jane
 
Meestal zit er op het TFT scherm wel een knop Auto of Beeld of zo iets.
Druk je hierop stelt het scherm zich opnieuw in, soms moet je daarna nog op een andere knop drukken als bevestiging dat de nieuwe uitlijning naar wens is.
TFT's hebben hier wel vaker last van, met name bij resolutie wijzigingen.
 
Geplaatst door Withaar
Meestal zit er op het TFT scherm wel een knop Auto of Beeld of zo iets.
Druk je hierop stelt het scherm zich opnieuw in, soms moet je daarna nog op een andere knop drukken als bevestiging dat de nieuwe uitlijning naar wens is.
TFT's hebben hier wel vaker last van, met name bij resolutie wijzigingen.

Als je dus opgestart hebt en het staat naar rechts, kan je hem of uit en dan weer aanzetten of met de autosetup op de monitor weer goedzetten.Maar zodra je weer naar een een andere gebruiker gaat of hem afsluit en weer opstart moet je weer het zelfde ritueel volgen. En dat is niet wat ik wil, een monitor moet toch gelijk het beeld goedzetten? Dat deed ie voorheen ook.

Groetjes van Jane
 
Hebben beide gebruikers dezelde beeldscherm instelling?
N.b. Windows wisseld zelf ook nog van resolutie bij het omschakelen van de ene naar de andere gebruiker.
Dat kan soms al 'voldoende' zijn.
Zelf heb ik soms het zelfde probleem, maar een oplossing die het probleem helemaal verhelpt heb ik nog niet gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
Hebben beide gebruikers dezelde beeldscherm instelling?
N.b. Windows wisseld zelf ook nog van resolutie bij het omschakelen van de ene naar de andere gebruiker.
Dat kan soms al 'voldoende' zijn.
Zelf heb ik soms het zelfde probleem, maar een oplossing die het probleem helemaal verhelpt heb ik nog niet gevonden.

Ik dacht dat de instellingen hetzelfde waren, maar de verticale en horizontale positie week ietsje af, bij de een 13% en de andere 12%. Ik heb ze precies gelijk gesteld en het probleem is opgelost!!!
Mijn hartelijke dank voor de oplossing van dit probleem!

Groetjes G.I. Jane
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan