beeld Nokia 6150 kapot, hulp nodig bij menustructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, ik heb een Nokia 6150 waarvan het beeldscherm kapot is geraakt. Nu staan er in de telefoon nog enkele namen die ik wil overzetten in mijn 'nieuwe' 6310i. Omdat hel beeld dus kapot is zie ik niet hoe ik de namen moet overzenden; ik weet dat ik - zodra ik een naam heb - eerst de rechterknop moet hebben voor extra opties, maar dan moet ik een paar pijltjes naar beneden om bij 'Zenden naar...' te komen. Heeft iemand een 6150 of 6110 die mij hier doorheen kan loodsen?
GRTZ fun_surfer.

Daar had ik zelf ook op kunnen komen! Dat zou lukken als ik de manual had en dan had ik uiteraard ook deze topic niet hoeven openen!!!
Ik heb ook online bij Nokia gekeken maar daar melden ze alleen dat ik met de pijltjes naar de optie moet bladeren. Daar heb ik dus ook niets aan.

Je zal de dames en heren de kost moeten geven die daar NIET bij nadenken dat het ook in de manual staat. Vandaar mijn opmerking, rustig aan aub.

Heb je het idee dat die menu structuur veel verschilt met bijvoorbeeld een 6100?
Die heb ik bij de hand en dan kunnen we erdoorheen bladeren.

Ik was nog niet eens beledigd of gepikeerd hoor, voor mij is zoiets alleen nogal vanzelfsprekend ;)
Ik ken de 6100 niet, ik weet wel dat de structuur nagenoeg hetzelfde is als die van de 6110, als je zin hebt kunnen we eens kijken inderdaad...

Hoe zend jij over?
Infrarood?
Is het dan niet veel makkelijker om het volledige nummers en namen bestand over te zenden?

Vind ik ook goed, mijn nieuwe telefoon heb ik al aardig op orde, ik mis alleen enkele nummers. Het is nl. een 2e telefoon dus van mijn standaard telefoon had ik ook al wat nummers. Ik mis voornamelijk servicenummers die bij die prepaid horen. Als ik alles overzend, overschrijft hij dan mijn huidige telefoonlijst? Ik wil IR proberen inderdaad.

Menu--->4 x omhoog klikken--->connectiviteit--->kiezen--->infrarood--->kiezen
Dan gaat 'ie vanzelf terug naar je standaard schermpje.
Dan moet je volgens mij op je tweede telefoon zien dat ze contact hebben.
En hier ga ik dus de mist in, want ik zend het altijd over naar m'n laptop met die software van hun.
Balen.
Hopen dat iemand meeleest met meer ervaring om van telefoon naar telefoon te zenden.
Sorry.

Zo zet je volgens mij je hele telefoon inderdaad op IR-actief. Als je echter 1x pijl naar beneden doet kom je bij je eerste contactpersoon. Dan kun je met je linker- of rechtertoets in een extra menu met opties als 'kopiëren', 'bewerken' e.d.. Hier een paar keer naar boven of beneden klikken en dan zou er een optie moeten komen waarmee je hem via IR kunt zenden. Ik kan mijn gsm niet linken aan mijn pc, anders had dat een optie geweest inderdaad...
In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken, misschien komen we er toch nog uit.

Laatst bewerkt:
Maar weet jij dan wanneer je de juiste contactpersoon te pakken hebt?

Nee, maar dat zie ik na het overzenden, dan kun je eerst de ontvangen data bekijken voor je dit opslaat.

daarom dacht ik dat het sneller zou gaan wanneer je het met allemaal tegelijk doet.

Als ik alles tegelijk zou doen, overschrijft hij dan mijn bestaande telefoonlijst? En hoe zou ik dit kunnen doen?

Als ik alles tegelijk zou doen, overschrijft hij dan mijn bestaande telefoonlijst? En hoe zou ik dit kunnen doen?

Volgens mij zet 'ie dat er gewoon bij, totdat je SIM kaart en telefoon vol zijn.
Heb je niet een latop/PC met infrarood of een kennis die dat heeft?

Ik heb mijn laptop nog eens grondig nagekeken (IR deed het niet en ik kon geen wijzigingen in de setup doen) en nu heb ik in ieder geval mijn nieuwe telefoon gelinkt op de laptop, menu 4x omhoog en 2x OK brengt mij niet bij IR. Heb jij ook een snelmenu? Bij mijn nieuwe hoef ik alleen maar 'menu' en dan '10' in te toetsen en IR staat direct aan. Heb jij ook zoiets? Ik dacht menu 9, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ga ook nog wel even vogelen.
Nogmaals bedankt zover, grtz Art.

Menu 9 was de goede, maar hij geeft geen actieve verbinding. Hij vindt een Nokia 6100, maar kan er verder niets mee. Ik kan met mijn nieuwe alles inzien en wijzigen, zodra ik die oude aansluit geeft PC Suite alleen de gegevens weer die hij van die nieuwe had ingelezen. Vernieuwen helpt ook niet, ook synchroniseren wekrt niet, ik heb het idee dat er meer is beschadigd dan alleen het IR gedeelte. Ik kan nog wel proberen IR terug te schroeven, misschien dat die oude geen fast IrDA aan kan...

EDIT: slow IrDA helpt ook niet, ik ben bang dat er meer kapot is dan ik had gehoopt en dat ik er zelf niets meer uit kan halen. Nogmaals bedankt! GRTZ Art.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan