Beeld op tv is zwart/wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThijsKoster

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Ik heb net als vele andere ook een zwart-wit probleem op mijn TV.
Ik heb een GeForce2 MX 100/200 videokaart en een NOKIA 6385 HIFI TV.

Dit is wat ik al geprobeerd heb:
- Omgeschakeld naar PAL / NTSC / PAL 60 / PAL-Nc / PAL-M
- S-video kabel van computer naar tv
- Composite van computer naar tv
- S-video van computer via SCART naar tv
- Composite van computer via SCART naar tv
- Met TvTool 6.8 van alles met de kleurverzadiging (saturation) geprobeerd
- Video-uitvoer op samengesteld video-uit zetten
- Composite van de computer via de video naar tv

Het omschakelen naar samengestelde video-uit of het omschakelen van PAL / NTSC moet met TvTool want in het standaard beeldschermmenu springt ie telkens terug naar automatisch / NTSC-M

Wat ik ook doe, het beeld op de tv blijft zwart-wit. Kan iemand mij helpen?

misschien overbodig, maar heeft jouw tv wel een svhs ingang, dit heb je dan nl wel nodig. en geef anders wat gegevens over je tv, want als ik kijk bij NOKIA 6385 , krijg ik een telefoon te zien???

Laatst bewerkt:
Geplaatst door beernd
.... als ik kijk bij NOKIA 6385 , krijg ik een telefoon te zien???....

Daarom heb je natuurlijk slecht beeld :D

Dat had ik ook maar het is toch echt een (welliswaar een ongeveer 8 jaar oude) TV. Hier zijn een aantal gegevens:

2 EURO-AV 1 opname en weergave
Voor bijv. videorecorders, videocamera's, satellietontvanger, PAY-TV-decoders, computers, voor video- en RGB-signalen.

2 EURO-AV 2 opname en weergave
Voor een S-VHS-videorecorder met S-videosignaal en voor alle audio/video-apparaten zoals een EURO-AV 1, verder opname bij het overspelen van video's.

3 Front-AV weergave
Voor bijv. een camcorder via VIDEO, AUDIO L R of een S-VHS-videorecorder via S-VIDEO, AUDIO L R.

- Sluit u a.u.b. uw apparaten niet tegelijkertijd aan de aansluitbussen VIDEO en S-Video aan.
---------------------------------------------------------------------
Ik heb beide SCART-aansluitingen geprobeerd maar helaas.

Bijlagen

• tv.jpg
    tv.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 49
normaal gesproken moet hij het dan op die euro av 2 doen want die heeft svhs ingang. Ik weet het dan niet.

Ik wens je succes ermee hopenlijk kom je eruit.

ps. bij mij gaat het via een s-video uitgang op de pc naar een scart svhs ingang op de tv.

Als je instelling van je kaart terug blijft springen naar NTSC zou ik toch het probleem in die richting zoeken.
SVHS naar SCART (via zo'n verloop) zou nl in 99% van de gevallen moeten werken. Maar aangezien NTSC altijd als zwart/wit wordt weergegeven lukt dat niet.

Een beetje vreemde optie die ik bij een kennis wel eens met succes heb toegepast is , voor je de tv aansluit, bij de beeldeigenschappen van windows, de vernieuwingsfrequentie omlaag zetten naar 60 Hz.
Het blijkt nl ook dat het clonen van je beeld niet altijd goed wil bij hoge vernieuwingsfrequenties. (bij normale tv's is de beeldfreq ook maar 50 Hz)

Zou dus ff terugzetten naar 60 Hz en dan kijken of je hem wel op PAL kunt zetten. Pas als hij uit zichzelf op PAL blijft staan even de verschillende aansluitingen weer proberen.

Suc6,

Nico

Dat had ik ook al allemaal geprobeerd. Ik heb nu een soort cinema-drivers gedownload en nu werkt het met de composite kabel. Met de S-video is het beeld nog steeds z/w.

Maar nu komt er nog iets: hij wil geen DVD afspelen als ik in de beeldschermeigenschappen alles instel en goed beeld heb op zowel tv als computer.
Als ik nu met TvTool het een en ander instel doet ie het weer wel, maar dan heb ik weer slecht beeld op de monitor. Moet ik iets instellen wat ik niet weet in TvTool om goed beeld te krijgen?
Het liefst gebruik in TvTool helemaal niet en doe ik het met de standaard beeldschermeigenschappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan