Beeld/Resolutie slecht bij Harry potter GOF

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
He hoi :rolleyes:

ik heb al weer een tijd geleden Harry potter and the goblet of fire geinstallerd op mijn computer.
hij funcioneert en speelt fijlloos af. geluid is perfect. geheel zoals je mag verwachten van dit spel.:thumb:
echter 1 probleem waarvan ik weet dat het niet zo hoort.:confused:

de game resolutie staat standaard op 800 X 600 en dan hoeft dat niet direct een probleem te zijn
maar met als gevolg dat het lijkt alsof ik een oud lemmings spel aan het spelen ben. nu overdrijf ik een beetje.
maar wat er mee wil duidelijk maken is dat de pixels zeer duidelijk zichbaar zijn.

ik ben al heel wat forums af gegaan, en op google gezocht naar mensen met het zelfde probleem. maar zonder enig
resultaat ben ik hier belandt.:rolleyes: het is lastig uit te leggen want de kleuren zijn subliem maar de resolutie/beeld slecht.
ik heb mijn Nvidia PEAK GeForce MX 4000 128MB 64bit
DDR AGP [EOL]
KLIK
Video-kaart, al volledig ingestelt zoals dit spel eist.
mijn kaart zou het spel dus moeten kunnen dragen. althans in theorie.
zie instelling:

Anisotropische Filtering: 2 X
Drievoudige Buffering: Aan
Intergferentie-instellingen: 4xS
Mipmaps dwingen: trilinear
Negatieve LOD-vertekening Toestaan
Patroonfilter: Hogesnelheid
Uitbreidingslimiet: Uit
Verticale Synchronisatie: Gebruik de 3D-toepassinginstellingen

Inmiddels heb ik nog eens na een tijd mijn Video-kaart driver geupdate.(93.71_forceware_winxp2k_english_whql)
zelfs de directX een 9.c

nu zou het spel smooth moeten lopen....

het spel zelf laat niets muteren....
de Big.bestanden zijn niet muteerbaar(althans dat is nog niet gelukt) deze zijn ruim 500 MB en in notepad dus niet leesbaar.:confused:

tsjong... je begrijpt waarschijnlijk al hoe gefrusteerd ik ben, omdat ik iedereen hoor roepen dat het een mooi spel is om te zien.
DAT WIL IK OOK!:)

vandaar mijn nood kreet

HELP???:shocked:

Laatst bewerkt:
Niet om je gelijk dwars te zitten, maar de mx4000 is echt een beroerde kaart. Zelf heb ik een mx460 gehad. Ondersteund dus geen pixelshading, iets wat een aantal jaar geleden erg in opkomst was. Nu kun je eigenlijk niet zonder. Heb die videokaart binnen een half jaar vervangen voor een GeForce 4 Ti 4200, dat was echt een upgrade die de moeite waard was.
Maar goed dat was toen.

De resolutie van 800x600 is inderdaad niet erg hoog, maar ik betwijfel of er veel meer uit te halen is. Stel dat je de resolutie zou kunnen verhogen dan is het nog maar de vraag of de videokaart het wel trekt.

Zou je anders de specificaties van het spel en je pc kunnen geven, dan hebben we een wat completer overzicht.

Hoi Maniac2003

Bedankt voor je reactie.

enigzins te verwachten. de kaart is niet het beste, maar functioneerd vrij met alles wat ik tot nu toe doe. hij speelt zelfs NFSU2 perfect op volle performence.

ik begrijp dat dit inderdaad aan pixelsharing doet, nu je het zo zegt doet me denken aan de Demo van Shrek 3. die speelt niet af omdatde kaart inderdaad geen Pixelsharing lijkt te hebben.
het verschil is enkel dat harry potter GOF wel speelt maar met minder.

Hier de spel eisen:
Harry Potter and the Goblet of Fire PC Requirements

Operating System: Windows 2000/XP<-- check
Processor: 1.2 GHz or faster. <---check 1.7 Ghz
RAM: 256 MB RAM required. <----check 1024 mb
Hard Drive: 225 MB free space.<---- check 80 G
Video Card: 32MB required. <---- check 32 MB
Sound: DirectX9.0c compatible sound card. <--- check moederbord
DirectX: DirectX 9.0c or higher. <--- check ik heb de directX

ik twijvel alleen of de kaart wel iets kan met de DirectX 9.c

Oh man het laatse wat ik wens is een nieuw video kaart kopen.
die dingen zijn duur.

Deze kaart ondersteund DirectX 8.1 effecten. Dus Dx9 kan die inderdaad niets mee.
Maar videokaarten heb je in allerlij prijsklassen. Voor een 150-200 Euro heb je echt een goede middelklasse kaart, helemaal als je een beetje goed zoekt op Internet qua prijs e.d.
Maar AGP kaarten zijn er steeds minder, de nieuwe kaarten komen (bijna) alleen nog maar uit op het PCI-Express platform.

Oke maniac2003

wederom bedankt voor het meedenken:thumb:

ik weet waar ik aan toe ben.:(

het is tijd om eens de video-kaarten markt te besnuffelen.:confused:

Bedankt

en wellicht tot ziens:thumb:

groetjes megablaster

Als je niet al te duur wil zijn en je wil bij een nVidia kaart blijven (drivers heb je dan al), dan zou ik eens kijken voor een 7600GS (256MB). Dan is het alleen een kwestie van andere kaartje erin prikken.

Deze kaart: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1142&maincat_no=130
Hij is wel passief gekoeld (geen fan), dus je pc kast moet dan wel voorzien zijn van een in- en out-take fan. Anders wordt de boel te warm.
Mocht je dat niet hebben, ze zijn er ook met fan.

Is bij 4Launch (eindhoven) verkrijgbaar voor 92,- Euro (Ex. verzending). Dus dan valt het allemaal nog wel mee, en heb je toch een kaart die wat meer bij de tijd is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan