beeld scherm laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
beste,

ik heb een laptop compaq nx6110.

hij werkt goed en heb net xp opnieuw geinstalleerd.

het probleem is dat het scherm geen goed contact lijkt te hebben,dan word het zwart ik zie nog vaag wat er staan maar bijna niets als ik het scherm dan verder open of dicht doe komt het weer een tijdje goed of als ik eens met de laptop licht op tafel bots sprinkt het ook weer terug .hij is al naar de winkel geweest koste me 200 euro maar hij heeft het gewoon na twee dagen weer.

weet iemand wat en waar het probleem is ? mss kan ik het zelf oplossen computers bouwen heb ik al veel gedaan maar van laptops heb ik altijd men handen af gehouden.

oja mss nog een vraagje op het toetsenbordje staan vier slotjes die ik achteruit kan doen om het toetsenbordje eruit te halen maar die blijft ook al doe ik ze los gewoon vast zitten ik vind ook nergens de handlijding hoe het dan los moet.

tweede vraagje is minder belangrijk

alvast bedankt
johnny

Hoe zit het dan met de garantie op de reparatie? Zou daar eerst eens teruggaan voordat je zelf gaat sleutelen.

garantie is er af heb al eens 200 euro betaald en er was niets aan gebeurd.

zou graag weten aan wat het ligt en wat ik er eventueel zelf aan kan doen.

alvast bedankt

Probleem zal zitten in de contacten tussen scherm en laptop zelf. Meestal zijn het sleepcontacten die vervuilen of ingesleten zijn. Vaak voorkomend probleem als scherm veel open en dicht gaat. Toshiba heeft er bij de 6000 serie ook veel last van gehad. Lastig te repareren volgens mij.

In het scharnier zit een flatcable welke de verbinding tussen computer en beeldscherm verzorgd... die is kapot [onderbreking in het koperspoortje door het vake openen] of zit los op de stekker [meestal "gammel" klemverbindinkje...]
Behalve de stekkers aandrukken kun je er zelf weinig aan doen......

Hallo

Volgens mij is het verrmoedelijk defekt of (slecht kontakt ) in de schakelaar , die detekteerd of het t.f.t. scherm open/dicht is....

Maar ... en dit is reeds vermeld ... je hebt garantie op de herstelling , deze dient korrekt te zijn gebeurt , zeker gezien de volgens mij overdreven "exteerm hoge" herstellingskosten ....

In extremis kun je nog altijd het betrokken kontakt "meestal enkelpolig" overbruggen , of ... laten overbruggen ....

Peter

ok duidelijk antwoord :thumb:

groetjes
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan