Beeld slaat vast en doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

thornberg

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Hoi allemaal!

Sind een tijdje speel ik de game S.T.A.L.K.E.R. op mijn pc.:thumb:
Maar nu kom ik in een level waarbij ik ondergronds moet. Vanaf nu loopt alles verkeerd.
Na enkele meters lopen slaat het beeld vast en zie ik dit:

nu70customml6.jpg

Het spel lijkt dan heeeeel erg schokkerig door te gaan, maar het beeld blijft hetzelfde... de hele pc slaat dan vast en ik heb geen andere optie dan de pc restarten.:(

Ik heb een 3.0 GHz processor, 1024 werkgeheugen en een 128 mb nvidea videokaart.

Ligt dit nu echt aan mijn videokaart? want dit gebeurd zelfs op de allerlaagste settings, wanneer het spel er heel blokkerig uitziet.

alvast bedankt!:rolleyes:

En wat zijn de temperaturen van je systeem en videokaart

Ik heb een GeForce 6700 XL

waar of hoe kan ik de temperatuur controleren dan? nog nooit gedaan...

en bedankt :)

processor 54.5, moederbord 65, voeding 47 graden C.

bij Chip GPU staat erachter nVidea, dus dat zullen de kaarttemperaturen wel zijn:

GPU temperatuur 53 graden C, GPU Diode 53 graden C, GPU fan op 45%

HD temperatuur op 35 graden C.

Lijkt mij, op een uitzondering na, niet al te gek.

Alleen die 65 graden van je moederbord, dat is wel behoorlijk hoog.
Heb je casefans in je kast en wat voor voeding heb je (merk, type en hoeveel Watt?)

wel een processor fan... nu heb ik er niet zo veel verstand van, er zit er 1 aan de achterzijde van de kast. dat is dan zo'n casefan toch? wat ik hierover met dat programma kan vinden is volgens mij dit:

Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU: 1,25 v
+ 3.3 v voltage
+ 5 v voltage
+ 12 v voltage

processor fan: 1231 rpm

is dat wat je wou weten?

Monitoring Chip : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.25 V
+3.3V Voltage : 3.31 V
+5V Voltage : 5.46 V
+12V Voltage : 11.92 V
Processor Fan : 1231 rpm
Processor Temperature : 59 °C
Mainboard Temperature : 65 °C
Power/Aux Temperature : 47.5 °C
:
Monitoring Chip GPU : nVidia Driver + Thermal Diode
GPU Temperature : 53 °C
GPU Diode : 53 °C
GPU Fan : 45%
:
Hard Disk Temperature ST3250824AS : 35 °C

Sorry, dat bedoelde ik eigenlijk niet, maar dat geeft niet

Ik denk aan een aantal oorzaken

Een te zwakke voeding, waardoor je kaart niet genoeg stroom krijgt wanneer hij hard moet werken

Een te hoge temperatuur tijdens hard werken, waardoor de boel vast slaat

Daarnaast denk ik dat je een Aldi of Medion PC hebt, de videokaart is namenlijk in principe geen officieel uitgebrachte Geforce kaarty, maar een die speciaal bedacht is voor Aldi en Medion PC´s. De prestaties lijken op papier heel goed, maar vaak, en ook bij deze kaart, gaat het om een overgeklokte mindere versie, die dus als het er echt op aankomt, minder presteert

De voeding, merk en wattage, kom je alleen maae achter door de kast open te maken en te lezen wat er op de voeding staat.
Gelijk een goede gelegenheid om de boel van binnen VOORZICHTIG stofvrij te mkaen

Blijkt er veel stof in de kast te zitten, dan kan dat schoonmaken een positieve invloed hebben op de temperaturen.

Na de computer een grondige schoonmaakbeurt te hebben gegeven en toch wel aardig wat stof tussen de fans en uit de kast heb gehaald, is er niet veel veranderd aan de temperaturen. Volgens mijn voedingskastje geeft hij max 400, op +5 voltage 320, op +3,3 voltage 210 watt of iets dergelijks. Wat dit inhoud, ik heb geen flauw idee.

Zo zijn de temperaturen nu:

Monitoring Chip : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.27 V
+3.3V Voltage : 3.31 V
+5V Voltage : 5.46 V
+12V Voltage : 11.98 V
Processor Fan : 1028 rpm
Processor Temperature : 59 °C
Mainboard Temperature : 65 °C
Power/Aux Temperature : 47.5 °C
:
Monitoring Chip GPU : nVidia Driver + Thermal Diode
GPU Temperature : 50 °C
GPU Diode : 50 °C
GPU Fan : 45%
:
Hard Disk Temperature ST3250824AS : 31 °C

alleen de videokaart en de harde schijf zijn met 2 a 3 graden gezakt. Het lijkt mij niet dat het hieraan kan liggen. Wel heb ik gezien dat ik geen extra ventilator in de kast heb zitten aan de buitenzijde. Alleen 1 in de voeding en 1 in de videokaart. Ook geen die zich richt op het moederbord (waar in mijn vorige pc ook 1 ventilatortje gericht zat). Zou dit effect kunnen hebben?

Want het probleem doet zich namelijk nog steeds precies hetzelfde voor.

Bedankt voor de hulp jongens :thumb:

*** edit:

en je hebt gelijk, ik heb een Medion van de Aldi.
Heb hier toch al heel veel plezier mee gehad, en heb al redelijk wat donker getinte spellen probleemloos kunnen spelen (red. Oblivion, FEAR, FEAR extraction point, NFS, Splinter Cell: Double Agent, RCT3) op toch redelijk hoge videoinstellingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan