• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beeld splitsen en titel blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om het beeld te splitsen in combinatie met de titel blokkeren functie?

In mijn kasboek bestand heb ik 500 regels Aan het eind heb ik de totalen staan.

Nu wil ik mijn beeld splitsen zodat onderaan blijven altijd de totalen zichtbaar.

Daarnaast wil ik de titels blokkeren zodat deze ook altijd zichtbaar blijven.

Als ik dan het beeld splits en daarna de titels blokker springt Excel automatisch naar andere cellen en zijn mijn totalen niet zichtbaar (tenzij ik weer helemaal naar beneden scrol).

Hij blijft dus na het titel blokkeren niet op de juiste positie staan.

Weet iemand raad?

Als bijlage doe ik een voorbeeld bestand waarbij het beeld al gesplitst is en in de juiste positie is gezet. Als u nu op titel blokkeren klikt zult u zien wat ik bedoel.

Bekijk bijlage kasboektitelblok.xlsm

JeanPaul28,
ik krijg een foutmelding objectvariabele niet gedefinieerd (dit slaat op het activeworkbook)
in Private Sub Workbook_Open()
regel: Aantal = ActiveWorkbook.Worksheets.Count.Worksheets.Count

zou het kunnen dat er tijdens het openen nog geen ActiveWorkbook is?

@Sylvester-ponte
Ik heb alleen 2 camera screens in tabblad januari rij 2 geplaatst om het totaal van rij 501 te kunnen zien, aan de vba code heb ik niets gewijzigd, die fout melding kreeg ik ook, allen die sub totalen zijn mij bijdrage, de vba code wijzigen is mijn specialiteit niet, ben beperkt in vba kennis.

sylvester-ponte

de vba foutmelding komt omdat ik sheets heb weggehaald voor de voorbeeld anders is het bestand te groot om te uploaden.

Heeft idd niks met de actiev an Jean-Paul te maken.

--------*******----------
Jean-Paul,

waar kan ik de camera screen functie vinden in Excel? Heb nooit eerder van gehoord namelijk. Hoe gebruik ik deze functie?

Ik werk nog met excel 2003 en in latere versie weet ik niet hoe je die moet aanpassen in je menu balk, maar je vind er heel veel op google, zoek eens op excel Camere tool.

Excel 2007:
1. Click the Office icon in the upper-left corner of Excel.
2. Select the Excel Options button to activate the Excel Options dialog box.
3. Click the Customize button.
4. In the Choose Commands From drop-down list, select Commands Not in the Ribbon.
5. Scroll down the alphabetical list of commands and find Camera; double-click to add it to QAT.
6. Click OK to close the Excel Options dialog box.

Of:
Home - Paste - As Picture - Copy As Picture

Bijlagen

• Camera 2007.jpg
    Camera 2007.jpg
    82,5 KB · Weergaven: 111
Jolivanes,

Bedankt! Ik heb het idd gevonden op internet en was al van plan om het te posten voor anderen maar je was mij voor.

Jean-Paul, jij ook weer bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan