beeld staat op de kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Hallo,

Kreeg gister een vraag van een kennis, die wilde een mailtje naar haar duitse vriendin sturen, nu wilde ze een duits teken gebruiken (die krijg je door ctrl/shift en 225 in te typen)

Nadat ze dit gedaan had, stond ineens haar hele beeldscherm op de kop. en kreeg het niet weer goed... tis voor mij te ver weg om er langs te gaan.

is er iemand hier mee bekend en hoe ik het beeld weer goed kan krijgen?

alvast bedankt!

CTRL + ALT + Pijltje omhoog (of ander pijltje bepaald de richting). Dit is bij bijna elke videokaart de standaard.
erg leuk op het werk om iemand zijn scherm op zijn kop te zetten.

Uit wanhoop heb ik wel eens gezien dat iemand zijn monitor heeft omgedraaid.

Laatst bewerkt:
Welk merk video kaart heeft die vriendin in de computer zitten (kan me voorstellen dat het niet bekend is, maar het maakt nogal uit).

Bij bijna alle videokaartje wordt tegenwoordig wel een tooltje geïnstalleerd waarvan het icoon naast de klok te vinden is (Systray). Als je daar rechts op klikt zit er meestal wel een optie als 'Rotate' of 'Advanced settings' en dan 'Rotate'. Anders moet je haar computer misschien even overnemen, teneerste hoef je dan niet scheef voor het beeld te hangen wat het zoeken al makkelijker maakt en met een beetje extra ervaring vind je het zelf waarschijnlijk zo.

Ingeval van een ATI videokaart: CTRL + ALT + 8 (pijltje naar boven op het cijfertoetsenbord)

Voor het tikken van tekens van de z.g. ASCII lijst is de combinatie: ALT + cijfercode (dus niet ALT + Shift)
Waarschijnlijk is het mis gegaan doordat er CTRL + ALT + 2(25) is getikt waarbij de eerste 2 het beeld op z'n kop zette......

ALT + 225 = ß

Laatst bewerkt:
deze methode werkte:

alt gr knop (zit rechts naast spatiebalk)+ pijltje naar boven en dan heb je even zwart beeld maar na 1 of 2 sec staat je beeld weer recht.

iedereen bedankt voor zijn/haar hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan