beeld valt weg bij opstarten Windows Vista ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJ83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Berichten
1
Hallo,

ik heb een probleem met het opstarten van Windows Vista.

Ik heb sinds anderhalfjaar een Acer Aspire M5500 met bijhorende monitor. Heb er nooit problemen mee gehad en ook altijd Windows Vista als besturingssysteem gehad.

Afgelopen week is mijn hard schijf stuk gegaan en heb ik deze moeten laten vervangen bij een computerzaak en dit is ook goed gelukt.

Al mijn bestanden zijn gelukkig gered alleen was ik wel al mijn programma’s kwijt en hebben ze ook Windows Vista opnieuw moeten installeren.

Heb vervolgens alles correct aangesloten. Dus de monitor, stroomkabel, toetsenbord, muis, printer, geluid en de LAN verbinding.

Ik zet de computer aan en deze start gewoon normaal op. Zie het opstartscherm van de PC en vervolgens springt hij over op het Windows Vista logo met de groene laadbalk eronder. Vervolgens wil hij Windows Vista dus opstarten (bureaublad) maar hier zit het probleem. Als hij dit wil doen valt het beeld weg en krijg ik op de monitor de melding “NO SIGNAL” te zien terwijl ik wel gewoon het opstartgeluid hoor. Dus Windows Vista is wel opgestart maar zie geen beeld. Als ik Windows Vista in de veilige modus opstart heb ik wel beeld maar dan kan ik geen Internet gebruiken of de resolutie van mijn videokaart (Nvidia) aanpassen.

Het rare is dat in de computerzaak Windows Vista wel gewoon opstart.

Wie kan me helpen of herkent dit probleem ?
 
Het lijkt erop dat de resolutie te hoog staat en dat jouw monitor deze dus niet aankan.

Kun je tijdens het opstarten F8 drukken (net zoals je naar de veilige modus zou gaan), maar dan niet voor veilige modus kiezen, maar VGA modus of 'lage resolutie'?
Als het opstarten dan lukt, kun je de resolutie aanpassen en weer gewoon opstarten.
 
Wacht even... Je computer start in de pc zaak helemaal zonder problemen op, maar thuis niet meer. Is het hetzelfde beeldscherm, of is het een ander? En ben, nadat hij het thuis niet deed, teruggegaan naar de winkel, en deed hij het vervolgens weer? Want anders kan er onderweg naar huis natuurlijk iets stuk zijn gegaan.

Echter, de grootste kans lijkt me hetvolgende, gelukkig gemakkelijk op te lossen:
Dit is alleen mogelijk als je thuis een ander scherm hebt dan ze gebruikten in de computerwinkel. Waarschijnlijk heeft die in de computerzaak een hogere resolutie, waardoor het beeld niet kan worden weergegeven. De oplossing daarvoor is de volgende:
Start je pc niet op in veilige modus, maar vga modus. Hierbij heb je maar een resolutie van 640x400. Zet je resolutie vervolgens (nadat hij is opgestart) op een zo laag mogelijk resolutie. Staat hij hier al op, zet hem dan eentje hoger en weer terug (zodat hij het onthoudt). Vervolgens start je de pc opnieuw op, en waarschijnlijk kan je nu weer gewoon in windows komen. Nu kan je hem vervolgens aanpassen aan je scherm ;)

Edit: zie dat iemand me inmiddels voor was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan