Beeld valt weg na een paar seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallo Helpmij forum,

Ik heb al een beetje rondgekeken op het forum over hetzelfde probleem dat ik heb maar het was mij toch niet zo duidelijk, dus hierbij mij vraag.

Mijn beeldscherm valt uit na een paar seconden. Wat er dus gebeurt is, als je de beeldscherm aanzet, gaat hij na ongv 3 seconden uit. Het lampje blijft nog branden alsof hij gewoon beeld geeft, hij gaat dus niet op stand by. Dus dan moet je de beeldscherm weer uit en aan doen zodat je weer een paar seconden beeld krijgt.

Ik heb de beeldscherm al verwisseld met meerdere kabels van VGA tot DVI en HDMI, ik heb ook andere videokaarten geprobeerd, maar de beeldscherm blijft uitgaan. Uiteindelijk een andere beeldscherm aangesloten en niks aan de hand. De beeldscherm die steeds uit gaat is een "Acer x223w"

Heeft iemand een, oplossing of enig idee wat er dus aan de hand is?

Mvg, XQ

Idien je er een lamp op schijnt zie je dan nog wat?, zal vaag zijn maar toch.

@Lange Pier, wauw jaa ik kan nog wat zien. Is dit te repareren? Tevens is de beeldscherm rond de 3jaartjes oud...

Mvg, XQ

Laatst bewerkt:
Hallo

Info :

Bij dit model is het invertorcircuit op het motherboard geintegreerd.

Maar ... dit model , en met deze symptomen is dit zo goed als zeker niet de oorzaak van dit defekt.

Veel voorkomender fout , is een voedingsprobleem.

Uitgedroogde/defekte condensatoren.

Dit was tenminste de oorzaak bij al de schermen die ik onder handen heb gehad.

Er bestaan diverse uitvoeringen van deze printplaat.

De defekte condensatoren zijn meestal de volgende: (zelf controleren of dit wel klopt)

1 x 2200µF 2 x 1000µF 1 x 680µF 1x 220µF

Neem low e.s.r. high temp (105°C) versies.

De voedingsspanning neem je best iets hoger dan wat nu gemonteerd is ... (b.v.b. i.p.v. 16V ---> 25V monteren)

Afhangkelijk van hoe lang dit defekt al aansleept , kan er uiteraard nog meer defekt zijn , maar over het algemeen is dit niet het geval.

Zelfs in een t.f.t. scherm zijn dodelijke spanningen aanwezig.

Indien je niet weet me wat je bezig bent --> niet aankomen , maar laten uitvoeren door iemand met ervaring.

Peter

Laatst bewerkt:
Okay, het is me een beetje duidelijker. Beide bedankt voor het helpen! Ik ben nog niet zeker wat ik ga doen, aangezien ik niet zo 1 2 3 een reparatiewinkel kan vinden en verder is het repareren waarschijnlijk prijzig ook.

Mvg, XQ

Hallo

"en verder is het repareren waarschijnlijk prijzig ook."

Laten repareren = meestal 1/10 van de aankoopprijs v/h scherm....

Zelf herstellen of via een lokale kennis ---> enkel de paar onderdelen.

Deze kosten ruim gerekend zo'n 8 €.

Peter

Hallo

"en verder is het repareren waarschijnlijk prijzig ook."

Laten repareren = meestal 1/10 van de aankoopprijs v/h scherm....

Zelf herstellen of via een lokale kennis ---> enkel de paar onderdelen.

Deze kosten ruim gerekend zo'n 8 €.

Peter

Ohh dat valt best wel mee zeg! Ken je toevallig een zaak in Amsterdam

Mvg, XQ

Hallo

"Ohh dat valt best wel mee zeg! Ken je toevallig een zaak in Amsterdam"

Nee want :

Mijn Locatie : ----> Bredene België <----

Persoonlijk doe ik zelf al mijn herstellingen en deze voor lokale kennissenkring ....

Maar : een deftige lokale t.v. hersteller moet dit zeker voor u kunnen fixen , is 2X niks qua werk ... (vraag eerst offerte , indien je deze niet tot de kennissenkring behoort)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan