Beeld van PC gaat op willekeurige momenten zwart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bossu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Hallo.

Ik heb sinds kort een gloednieuwe PC en ben er tevreden mee. Maar de laatste tijd gaat het beeldscherm op willekeurige momenten zwart. Ik was een filmpje aan het kijken en plots ging het beeld zwart. De video speelde nog verder want ik hoorde het geluid en het beeld zelf stond ook nog aan alleen was het nu zwart. Ik kon zelfs nog de video op pauze zetten met de muis.
Nou, ik heb al een beetje rondgekeken van wat het probleem kan zijn, maar heb niks gevonden wat tot nu toe heeft geholpen. De kabel zit goed vast trouwens. Ik heb dit beeldscherm nu al een paar jaar en het was ook nog eens tweedehands van een vriend van mij waarvan ik niet weet hoelang die 'm al heeft, dus misschien is het een oudje?
Ook vond ik ergens om te kijken of je NUM-lock licht aan en uit gaat als je erop drukt terwijl het scherm zwart is. Dat doet het niet. Wat ik daaraan vreemd is, is dat m'n muis het dan wel doet. Dus er is misschien iets fout met de computer?

Ik hoop iets te horen te krijgen van wie dan ook die hiermee kan helpen.

En wat is de gebruikte hardware? lees mijn sig. a.u.b.

Hoe staan de energieinstellingen?
Zet die eens op "hoge prestaties" en kijk of het probleem zich voor blijft doen.

En wat is de gebruikte hardware? lees mijn sig. a.u.b.

Hoe staan de energieinstellingen?
Zet die eens op "hoge prestaties" en kijk of het probleem zich voor blijft doen.

CPU: AMD FX-8350 Eight-Core Processor
Moederboard: MSi 970 GAMING (MS-7693)
Geheugen: DDR3 16GB (2 x 8)
Videokaart: AMD Radeon R9 280 4GB
Besturingssysteem: Windows 8.1 NL 64bit

Oh, en het ligt niet aan de energiebesparinginstellingen. Alles is zo ingesteld dat het beeld niet uit gaat of dat de pc in slaapstand gaat na zoveel tijd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan