Beeld veel kleiner dan monitor na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kopjethee

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Nadat ik het mijn c-schijf geformatteerd heb, is ineens mijn beeld half zo klein geworden. Hoe kan ik dit weer groter maken?

Met vriendelijke Groet@

Heb je de stuurprogramma's voor je grafische kaart ook opnieuw geinstalleerd?

Nee, ik heb alleen windows opnieuw geinstalleerd. Ik zie hier wel dat PCI Multimedia audio device niet goed is geinstalleerd. Hij kan geen goed besturingsprogramma vinden...

Misschien dat je de resolutie even moet wijzigen.

Als je Windows opnieuw geinstalleerd hebt na een format, dien je altijd na te gaan welke stuurprogramma's je dan ook opnieuw moet installeren. Bijvoorbeeld de drivers voor je moederbord, je geluidskaart en je grafische kaart.

Edit: En, dat vergat ik nog, afhankelijk van je monitor, ook een INF-bestandje, een soort driver voor je monitor.

Laatst bewerkt:
Dat wist ik niet. Ik dacht de windows alles zelf kon besturen. Hoe kan ik mijn grafische kaart nog installeren? Hij zat er al in toen ik m'n laptop kocht, ik kreeg er geen software bij...

Hoe kom ik er achter hoe mijn grafische kaart heet? Windows noemt hem PCI mulitmedia audio device, maar volgens een driverswebsite noemt windows een kaart zo wanneer hij hem niet herkent. Wat te doen?

Dat PCI Audio device slaat op je geluidskaart, dat heeft niets met je grafische, of ook wel genoemd, videokaart te maken. Download en installeer Everest. Voor je geluid kijk je bij Multimedia, Windows Audio en bij PCI/PnP Audio. Voor je videokaart kijk je bij Scherm, PCI/APG Video. Noteer die gegevens en vermeldt ze hier.

NB: heb je bij de PC geen aparte CD-Rom gekregen met drivers? Waar heb je hem gekocht?

Sorry voor deze lange onderbreking, mijn tas was gestolen met o.a. mijn sleutels, waardoor ik even mijn kamer niet in kon.

Mijn laptop heb ik gekocht bij een zaak in 2ehands computers in Utrecht. Ik kreeg er toen geen software bij helaas.

Ik heb opgezocht:

Geluidskaart: ESS Technology ES 1970 conyon 3D / ES 1978 Maestro 2F Sound card

Videokaart: Trident 9525 DVD

Bij windows audio stond niets.

Wat nu?

(Heel erg bedankt voor deze hulp trouwens!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan