beeld verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycho_genx

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
hallo

ik heb overlaats een beamer gemaakt zo een tft-plaat op een overhead leggen maar nu loopt er een van die kabels over het scherm :-s. Nu kan ik in het menu van het scherm zelf niet instellen om het scherm samen te persen en omhoog te plaatsen. Weet er iemand een oplossing met bv software of ...?

Alvast bedankt

Kun je niet van zwart papier/karton een passepartout maken, dat tussen de glasplaat en de tft plaatsen, zodat alleen het beeld van de tft te zien is en de rest er omheen niet?

Je neemt een groot stuk (zwart) karton dat precies over de glasplaat van de projector heen past, daar haal je een deel uit dat net effies een paar milimeter kleiner is dan je tft. Nu kan het licht van de projector alleen door je tft heen en niet er langs, dus zie je de kabels niet meer geprojecteerd. (denk aan een fotolijst waarvan de foto kleiner is dan de lijst zelf)

ah dat is het probleem niet de kabel loopt echt over het tft scherm en hierdoor valt een groot deel van het menu start weg. en dit wou ik oplossen door het beeld te laten krimpen maar ik kan dit niet instellen met de knopjes die op het tft zelf staan dus vroeg ik om dit softwarematig op te lossen.

Toch bedankt

Aha, op die fiets! En echt geen mogelijkheid om de kabels te verplaatsen/verlengen/omleggen??

het is zo'n oranje FFC kabel die aan de ene kant vastgesoldeert is en die maar net lang genoeg is. je kan het dus niet ombuigen en ook niet vervangen.

Okee, je hele laptop zit er dus nog aan vast. Tja, elke kabel is te verlengen, maar de ene gaat natuurlijk makkelijker dan de andere. Als je het niet aandirft zul je je heil moeten zoeken in het verlagen van de resolutie van 1024x768 naar b.v. 600x480 als dat mogelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan