Beeld = wazig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinikken

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Help!

Ik heb een Compaq V710 beeldscherm dat ik wil aanluiten, maar ik heb het nu bij 2 computers geprobeerd maar het beeld is steeds erg wazig, net alsof ik hard aan bril toe ben zeg maar.
Ik heb alle instellingen die mij relevant leken veranderd, heb de drivers van de compaq-site af gehaald, maar niets helpt.
Iemand enig idee?

BVD

Jordi

Hallo

Een scherm dat "out off focus" is , kan verschillende oorzaken hebben.

Of scherm heeft een zware klap gekregen , waardoor er het een en ander in de beelbuis is verschoven.

Of door slijtage/veroudering v/d componenten , is er een ontregeling gebeurt in de focuspanning v/d beeldbuis.

Meestal is dit zelf op te lossen , door het scherm +/- 30 min. te laten opwarmen en dan bij te regelen .

Het bijregelen zelf gebeurt op de lijntransfo binnenin de monitor (zwarte blokje meestal linksachter)

Bij een 15" scherm is er een "screen" regeling en een "focus" regeling .Die focus potmeter heb je nodig , even voorzichtig links of rechts draaien tot optimaal beeld .

Voor de volledigheid , hetzelfde liedje geldt ook voor een 17" scherm , maar dan heb je 2 focusregelingen (1 v/h binnenste deel en 1 v/h buitenste deel v/h scherm)

De screen is de helderheid en daar blijf je het beste van af..

Uiteraard de nodige voorzichtigheid aan boord leggen , daar er dodelijke spanningen aanwezig zijn , en deze regelingen dienen te gebeuren met werkende monitor.

Of even een technische dienst binnenwippen , indien je het zelf niet aandurft....

Peter

DUs als ik het goed begrijp moet ik het het beeldscherm hiervoor openmaken? (althans de kast eromheen).

Ik heb ook nog even met de instellingen zitten pielen, en als ik het scherm donkerder zet worden de letters wel leesbaarder, maar dan is het wer eg donker wat het kijken ook niet makkelijker maakt....

JOrdi

Hallo

Yep .....scherm dient inderdaad te worden geopend.

Hoe oud is dit scherm?????

En .... had deze eerdere symptomen van ...falen ????

Helderheid die fluctueerd of ......?????

Zoals reeds eerder vermeld , eerder vermelde info , is voor de kenners , met de nodige technische bagage , indien enige twijfel , afblijven .....

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan