Beeld weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Feniks

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2005
Hoi allemaal,
Ik kamp met een onprettige ontwikkeling. Ik heb een Acer Aspire 9300 nu voor bijna 1,5jaar. De laatste tijd viel het internet plotseling steeds weg(waarschijnlijk probleempje met provider), en daarna was het het beeld dat weg viel(dit vind ik belangerijker). Ik kreeg een zwart beeld voor me en het 'denk' LEDje brandde ook niet meer, maar ik hoorde de laptop wel draaien...
Ik heb laatst zelf 2gig geheugen erbij gestopt, misschien heeft dat er wat mee te maken...
Een vriend van me had wat testjes gedaan en zei dat het misschien door de temp van mn GPU was (93graden wanneer ik een spelletje draaide). Dat het beelde hierdoor uitviel.

Maar vanochtend wilde ik hem weer aanzetten (koud dus) en toen gaf hij opnieuw geen beeld!

Weet iemand wat dit kan zijn? Of beter, hoe ik dit kan verhelpen?

Bij voorbaat dank!

Rick

Krijg je hem nog opgestart?
Zou kunnen dat je chipset is doorgebrand :( en dan ga je geen beeld meer krijgen.
Cpu is ook te warm, even proberen schoon te blazen want er zal wat veel stof inzitten na 1,5 jaar

Ik hoor de fan wel aan staan, maar ik krijg geen beeld, ik heb gebrobeerd via de fan uitgang te stofzuigen, maar dat heeft niets geholpen lijkt...

Ik hoor de fan wel aan staan, maar ik krijg geen beeld, ik heb gebrobeerd via de fan uitgang te stofzuigen, maar dat heeft niets geholpen lijkt...

Dus ik nu heb je nooit meer beeld?

Dan vrees ik echt voor de chipset, je kan dan best nog eens naar een pc winkel gaan op het te laten onderzoeken, maar als mijn vermoeden wordt bevestigd dan is een nieuwe laptop de enigste oplossing :s

ps: er stond in je eerste post GPU, ik had gelezen CPU, maar dat maakt geen verschil in mijn diagnose

Laatst bewerkt:
Maar ga nog eerst een tweede en desnoods een derde en vierde opinie vragen voor je jouw pc in de vuilbak smijt.

Laatst bewerkt:
- Sluit eens een externe monitor aan, kijken wat ie dan doet. Zo nodig met toetsencombinaties (vaak Fn+ F4 of F5, kijk naar icoontjes op toetsen) beeld wisselen naar externe monitor.
- Probeer eens op te starten zonder dat de batterij in de laptop zit
- Probeer met andere (of 1 van de 2 aanwezige) geheugenmodules op te starten

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan