Beeld zwart Windows XP Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
304
Hallo,
Ik heb vanmorgen mijn beeldscherm instellingen veranderd. Omdat mijn videokaart/beeldscherm kapot is krijg ik een zwart scherm met strepen te zien. Je hoort dat de laptop ingelogd is op het enige account maar verder blijft het beeld zwart.

Wat heb ik geprobeerd:
  • Pc overnemen met remote desktop
  • In bios gekeken
  • Screenshots maken om ID en Password van Teamviewer te zien (screenshots gemaakt met eigen programma)
  • Proberen om 'blind' bij systeemherstel te komen
  • Monitor aangesloten: VGA

Heeft iemand nog een idee? Er staan erg belangrijke dingen op.
Misschien iets met het register dat ik op een andere pc kan klaarmaken?
Zie screenshots hieronder:
 

Bijlagen

  • DSC01172.jpg
    DSC01172.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 32
  • Screen2.png
    Screen2.png
    5,5 KB · Weergaven: 25
  • Screen10.png
    Screen10.png
    5,5 KB · Weergaven: 28
  • Screen11.png
    Screen11.png
    5,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
De bestanden kun je redden, door je schijf oftewel in een andere pc te hangen en simpelweg te kopiëren naar de schijf die al in die andere pc zit, of wellicht op te starten met bv. Hirens's boot cd en de boel over te pompen naar een externe schijf.
 
De bestanden kun je redden, door je schijf oftewel in een andere pc te hangen en simpelweg te kopiëren naar de schijf die al in die andere pc zit, of wellicht op te starten met bv. Hirens's boot cd en de boel over te pompen naar een externe schijf.

Het is een laptop :confused:. Jammergenoeg
 
Ook dan kun je gewoon de schijf in een andere pc hangen, hoor. ;)

Ja dan moet je hem uit mekaar halen. Ik heb pas iets gelezen over een bootable programma waarmee je bestanden kon verplaatsen/kopieren?? Weet iemand wat ik bedoel?

EDIT1:Ooh wacht. Ik heb hem al gevonden...
EDIT2: Lukt niet. ik kan amper lezen wat er staat door de witte blokken en strepen.

Ik heb iets nodig dat niet DOS-Based is...
 
Laatst bewerkt:
De hardeschijf van een laptop zit meestal achter een klepje die je met een schroefje kunt verwijderen. Niets uit elkaar halen dus, tenzij je een oude laptop hebt. ;)

Probeer eens BartPE. Je kunt dan een USB-apparaat aansluiten en de bestanden kopiëren.
 
Martijn bedoeld : zie bijlage.
 

Bijlagen

  • USB 2.0 to SATA IDE 2.5 3.5 Hard Drive Adapter.jpg
    USB 2.0 to SATA IDE 2.5 3.5 Hard Drive Adapter.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 23
Martijn bedoeld : zie bijlage.

Eigenlijk bedoel ik dat niet, maar dat kan ook een optie zijn.
Toen een laptopschijf bij mij het niet meer goed deed, had ik hem gewoon in mijn desktop gehangen (was een gewone SATA aansluiting) en kon ik de data nog redden via mijn Windows-installatie op mijn desktop.
 
Eigenlijk bedoel ik dat niet, maar dat kan ook een optie zijn.
Toen een laptopschijf bij mij het niet meer goed deed, had ik hem gewoon in mijn desktop gehangen (was een gewone SATA aansluiting) en kon ik de data nog redden via mijn Windows-installatie op mijn desktop.

Ik kijk eerst wel even of ik de installatie van windows moet repareren. Status: Lukt niet
Dan probeer ik BartPE. Status:Bezig met branden
En dan de harde scijf eruit halen. Status : Nog niet gedaan
 
Laatst bewerkt:
Het is me gelukt om via Hiren's bootcd systeem herstel te doen. Nu werkt alles weer zoals het zou moeten!!

Bedankt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan