beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim12jimmi

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2008
hallo krijg heel veel kleine streepjes op mijn beeldscherm en dan naar een tijdje gaat die langzaam naar geen beeld en dan krijg ik meer grote strepen of half beeld , wat kan de oorzaak zijn.

Merk PPOXX model PMN70D serie,

hij is 8 jaar oud en wordt veel gebruikt,

Hallo

Sluit eens een extern scherm aan op deze laptop.

Mocht je hetzelfde fenomeen hebben , kan de g.p.u. van het motherboard zijn losgekomen. (soldeerverbindingen).

Indien je wel beeldweergave hebt ... kan de flatcable defekt zijn (verbinding t.f.t.paneel /motherboard)

Komt zelden voor ... indien er speling zit op de scharnieren , is dit veel voorkomend.

Mocht deze laptop na al deze jaren nog nooit zuiver/stofvrij zijn gemaakt , en ik moet gokken met de geleverde info ... , dan zet ik mijn geld op een door oververhitting van het motherboard losgekomen g.p.u..

Uiteraard zou dit jammer zijn , mits ik op deze site reeds tot vervelends toe heb vermeld hoe je snel en eenvoudig een laptop zuiver/stofvrij kunt maken ...

Hopelijk voor u heb ik ongelijk.

Peter

hallo heb de laptop op een externe beeldscherm aangesloten en op deze is het beeld goed.
wat moet ik nu doen??

Hallo

Ik ga er van uit dat je de rest van mijn antwoord hebt gelezen ???

En dat alles in orde is ???

Tijdens opstarten laptop , heb je dan b.i.o.s. weergave ???

Vermoedelijk zul je [DEL] [F2] of iets dergelijks moeten indrukken ...

Een defekt t.f.t. paneel is ook nog mogelijk , meestal zijn deze dan gebarsten (valpartij) , wat visueel duidelijk zichtbaar is ...

Er wordt geen melding gemaakt dat de laptop gevallen is , dus kun je zo goed als zeker uitsluiten ...

Peter

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan