beelddscherm valt uit bij GRID

Status
Niet open voor verdere reacties.

noobiej

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
als ik een race wil doen bij het spel Race Driver GRID, valt mijn beeldscherm uit bij het laden van de race... opeens schiet het dan trg aan, en dan trg uit en dan trg aan, en zo gaat het wel even door. maar als ik Alt+Tab doe, om naar mijn bureaublad trg te keren, dan valt het niet meer uit... wel staat er een geel driehoekje rechts onderaan in de balk, maar als ik daarop klik, gaat het trg weg. wat kan ik doen?

:edit: ook heb ik na het installeren van de nieuwe patch enorm veel lag...

Laatst bewerkt:
Lijkt er op dat de gevraagde resolutie niet ondersteund wordt.

als ik een race wil doen bij het spel Race Driver GRID, valt mijn beeldscherm uit bij het laden van de race... opeens schiet het dan trg aan, en dan trg uit en dan trg aan, en zo gaat het wel even door. maar als ik Alt+Tab doe, om naar mijn bureaublad trg te keren, dan valt het niet meer uit... wel staat er een geel driehoekje rechts onderaan in de balk, maar als ik daarop klik, gaat het trg weg. wat kan ik doen?

:edit: ook heb ik na het installeren van de nieuwe patch enorm veel lag...

Oke, het is niet je resolutie zoals Maniac"03 zegt, Maar je virtuele geheugen.

Voor als je XP gebruikt:

Rechtermuis knop deze computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> klik op Opties (ik kan een kleine afwijking hebben, want ik heb zelf een engelse windows.) -> dan 2e tab geavanceerd --> onderin zie je Virtueel geheugen staan. Klik op Change / Verander / opties / geavanceerd, welke er ook maar staat.

Klik dan op de 1e keuze die je aan kan vinken, type in het eerste witte vakje " 1000 " en in het vakje eronder " 4000 "

Druk nu op Toepassen, dan 3x op OK, en probeer het dan nog eens een keer.

Het gele icoontje verschijnt vaak inderdaad als er niet genoeg geheugen beschikbaar is, dus naast het virtuele geheugen uitbreiden ben ik erg benieuwd hoeveel werkgeheugen je in de pc hebt zitten ?

Het gele icoontje verschijnt vaak inderdaad als er niet genoeg geheugen beschikbaar is, dus naast het virtuele geheugen uitbreiden ben ik erg benieuwd hoeveel werkgeheugen je in de pc hebt zitten ?
kheb 3GB werkgeheugen maar weet wel niet welke grafische kaart. of is het niet dit wat je bedoelt? (waar kan ik deze vinden?

mvg

:edit: ook kan ik niets uitbreiden, ik heb namelijk een laptop van Medion, en naar het schijnt kan ik daar niets aan uitbreiden...

Laatst bewerkt:
laptops kan je inderdaad weinig aan doen, grote kans dat je laptop videokaart te zwak is om GRID fatsoenlijk te draaien. 3GB werkgeheugen zou prima moeten zijn en geen problemen opleveren.
Vaak worden de mobiele videokaarten ook niet ondersteund door games, kijk anders eens of je op de DVD een readme.txt kunt vinden waar in staat welke chipsets ondersteund worden.

maar waar kan ik zien welke graka ik heb? :o

:edit: sorry, kheb het al gevonden. kheb Nvidia Geforce 9300M G
en deze worden ondersteund door het spel: NVIDIA Geforce 6800, 7100, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950, 8600, 8800, 9600, 9800.
er staat ook bij Not compatible with all integrated sound/graphics solutions (inc.Laptops). wat moet ik hieronder verstaan?

Laatst bewerkt:
laptops kan je inderdaad weinig aan doen, grote kans dat je laptop videokaart te zwak is om GRID fatsoenlijk te draaien. 3GB werkgeheugen zou prima moeten zijn en geen problemen opleveren.
Vaak worden de mobiele videokaarten ook niet ondersteund door games, kijk anders eens of je op de DVD een readme.txt kunt vinden waar in staat welke chipsets ondersteund worden.

Dat ligt er maar net aan, Ik heb hier een laptop met een Nvidia Geforce 8600M GS

Of te wel, een Geforce Mobility 8600 GS En daar werkt als het goed is aardig wat op.

Maar in sommige gevallen heb je wel gelijk, Zoals 18 WoS, een van de games ondersteund geen ATI Radeon mobility chipsets.

Dat laptop chips (zoals jij hebt) niet ondersteund worden.
Dit zegt niet altijd dat het helemaal niet werkt, maar in dit geval lijkt het er wel op. Het enige wat ik voor je kan proberen is of ik GRID op mijn laptop (8600m GT) werkend krijg.

@Probleempjes
een 8600 laptop chip zoals ik zelf ook heb (en wel de GT versie) haalt het nog niet eens bij mijn bejaarde 7800GT uit mijn oude pc. En GRID is toch een redelijk grafisch zware game.

Laatst bewerkt:
maar wat ben ik daar dan mee geholpen? :)
ik dacht dat hoe hoger het getal in de naam hoe beter de graka was... :confused:

Dat is ook graag wat nvidia jou wil doen geloven, zodat je weer een hoger nummertje koopt.
Mijn 8600mGT is echt een losse kaart (MXM module) terwijl jouw 9300 een op het moederbord gebakken chipje is. Zover ik weet zou mijn 8600 dus beter moeten scoren dan de 9300. Nummertjes zeggen dus niet alles, en hoe vervelend ook, je zult je moeten verdiepen in pc/laptop onderdelen voordat je op jacht gaat naar iets nieuws. Een verkoper is niet voor niets een verkoper, ik hoor vaak genoeg pure onzin bij Paradigit, Dynabyte etc.

Als ik het spel zelf test help ik jou niet direct mee, maar als het spel bij mij wel draait dan ligt het dus (waarschijnlijk) niet aan het feit dat het een mobiele chip is. Ik zal proberen vandaag of morgen het even te testen.

oke. maar voordat ik de patch had geinstalleerd ging alles goed. beeldscherm viel niet uit, en ik had geen lag tijdens het racen ook... maar ik hab het spel al verwijderd en trg geherinstalleerd, maar ik denk dat de patch geinstalleerd blijft...

Aha, dus het spel heeft wel gewerkt. Dat veranderd de zaak, want dan zou het niet aan de videokaart kunnen liggen lijkt mij.
Het kan zijn dat bij het deïnstalleren bestanden achterblijven, dus na het verwijderen van GRID even op jacht naar achtergebleven bestanden. Even zoeken op grid, racedriver en codemaster.
Als je andere spellen van codemaster hebt uiteraard even opletten dat je niets van een ander spel weggooid.

ja. het spel heeft goed gewerkt, maar ik zag dat er een patch was, en heb deze geinstalleerd. maar dan is het allemaal begonnen.
ik zal even het spel trg verwijderen en alle overgebleven dingen ook.

weet je misschien ondertussen nog enkele bestanden, mappen,... die mogen verwijderd worden, om meer plaats te hebben op mijn harde schijf? want ik heb 120GB en als ik GRID installeer heb ik geen 10GB meer over... en ik weet niet eens waar al deze GB's zitten... :)

Dan heb je gewoon te veel troep :p en zou ik een extra schijf kopen, doe ik ook :D

kheb ene van 500GB maar khaat het om steeds die stekker in te steken als ik ze wil gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan