beeldkwaliteit gebrande video

• Onderwerp starter Onderwerp starter tonl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tonl

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
Wanneer ik een opname van mijn videocamera op de harde schijf zet en vervolgens met Nero op een dvd brand dan is de kwaliteit minimaal 30% minder. Wat is hieraan te doen.

Wanneer ik een opname van mijn videocamera op de harde schijf zet en vervolgens met Nero op een dvd brand dan is de kwaliteit minimaal 30% minder. Wat is hieraan te doen.

Nou je moet bij elke tussenstap die je met je video maakt ervoor zorgen dat je geen kwaliteit verliest want eens je die verliest ben je die ook kwijt.

Kan je wat meer informatie geven over de verschillende stappen die je onderneemt om van je video op de camera tot aan je video op dvd te komen. Met in het bijzonder de stap hoe je je video op pc zet. Want daar heb je naar mijn ervaring de meeste kans om kwaliteit te verliezen.

Nou je moet bij elke tussenstap die je met je video maakt ervoor zorgen dat je geen kwaliteit verliest want eens je die verliest ben je die ook kwijt.

Kan je wat meer informatie geven over de verschillende stappen die je onderneemt om van je video op de camera tot aan je video op dvd te komen. Met in het bijzonder de stap hoe je je video op pc zet. Want daar heb je naar mijn ervaring de meeste kans om kwaliteit te verliezen.

Met het programma Picture Package van Sony (was bij de camera meegeleverd) zet ik de opname ( op cassettebandje, geen schijf in de camera) op de harde schijf.

Kijk daar eens in de instellingen, maar vaak is met van die megeleverde programma's geen kwaliteit te behouden. Oftewel moeten ze kwaliteit inleveren omdat je pc het anders niet in realtime kan verwerken. Oftewel kan deze software zelf geen hogere kwaliteit aan.

Mijn ervaring heeft mij geleerd dat video van camera op pc zetten nooit voor 100% zonder kwaliteitsverlies of andere nadelen gaat.
Ik raad altijd aan om het via een dvdrecorder te doen, die kan heel nauwkeurig omspringen met kwaliteit.

In dit topic heb ik hier al eens meer uitleg over gegeven, moet je misschien eens proberen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2030257

Kijk daar eens in de instellingen, maar vaak is met van die megeleverde programma's geen kwaliteit te behouden. Oftewel moeten ze kwaliteit inleveren omdat je pc het anders niet in realtime kan verwerken. Oftewel kan deze software zelf geen hogere kwaliteit aan.

Mijn ervaring heeft mij geleerd dat video van camera op pc zetten nooit voor 100% zonder kwaliteitsverlies of andere nadelen gaat.
Ik raad altijd aan om het via een dvdrecorder te doen, die kan heel nauwkeurig omspringen met kwaliteit.

In dit topic heb ik hier al eens meer uitleg over gegeven, moet je misschien eens proberen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2030257

sorry, maar met dit antwoord kan ik weinig mee. Ik wil heel simpel weten of er een programma bestaat waarmee je geen kwaliteitsverlies krijgt. Ik heb geen dvd recorder waarmee ik kan opnemen, dus die mogelijkheid vervalt. Wanneer er geen mogelijkheid is om de kwaliteit te verbeteren dan kan ik de camera beter direct in de sloot gooien.
Toch zijn er genoeg mensen die prachtige opnames op cd hebben staan van hun camera.
Hoe doen ze dat of welk programma gebruiiken ze. Ik zal nog eens met Nero proberen om direct van mijn camera op cd te branden. Die mogelijkheid is er wel met Nero maar ik heb nog niet geprobeerd of het ook werkt met mijn camera.

Wat me dan eerder een oplossing lijkt is een camera aanschaffen die oftewel opneemt of dvd of op HDD, bijgevolg heb je de film maar te kopiëren, geen gesukkel met realtimecapturing, en blijft de kwaliteit wel behouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan