Dick Borstlap
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Ik waag het nog een keer: vanaf het begin dat ik mijn nieuwe watergekoelde pc heb, is er beelduitval. Er is van alles gedaan, nieuwe videokaart, nieuw mobo. Dat bracht geen oplossing. Ook met een ander beeldscherm deed zich het verschijnsel voor.
De temperatuur is ook niet de oorzaak, want het gebeurt ook met open kast.
Overigens: soms heb ik nog een half beeld of een klein randje, soms krijg ik een out of range-melding. En aan stekkers ligt het niet want er schijnt wel licht (naast het aan/uit-lampje): het is namelijk geen zwart maar een grijs beeld, nogal lichtgrijs, als de beelduitval zich voordoet.
Wat ik nu ontdekt heb: als ik de computer met de standbyknop van het toetsenbord standby zet en daarna uit standby haal heb ik weer beeld.
Zet dit iemand op een spoor naar de oorzaak?
De temperatuur is ook niet de oorzaak, want het gebeurt ook met open kast.
Overigens: soms heb ik nog een half beeld of een klein randje, soms krijg ik een out of range-melding. En aan stekkers ligt het niet want er schijnt wel licht (naast het aan/uit-lampje): het is namelijk geen zwart maar een grijs beeld, nogal lichtgrijs, als de beelduitval zich voordoet.
Wat ik nu ontdekt heb: als ik de computer met de standbyknop van het toetsenbord standby zet en daarna uit standby haal heb ik weer beeld.
Zet dit iemand op een spoor naar de oorzaak?