Beeldprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Maestro,

- Agressive memory mode: standard
- Ik heb het op manual gezet, maar hoe wijs ik toe aan AGP poort? Kan alleen kiezen tussen 'PCI Device' en 'Reserved'.
- AGP Voltage: +0,00 V

Tsja, ook dat klinkt dus niet echt fout, zoals Tanja al zei, het zou wel erg toevallig zijn als twee verschillende moederborden dezelfde foute bios instellingen zouden hebben. De enigste bios instelling die standaard aanstaat (bij de meeste fabrikanten) is powersaving, die staat meestal aan en verdient toch meestal de aanbeveling om uitgezet te worden. Mocht dat ook niet helpen, blijft in mijn gedachten alleen een foute geheugenreepje over.
Schiet mij nog wat te binnen, de pc staat toch wel aangesloten op een stopcantact met randaarde?

Bedankt voor de voortgaande hulp!

Ik heb onlangs een geheugenreepje verwijderd, zonder effect. Ja, ik heb niet het andere ook verwijderd gehad. Zal dat nog doen.
Zal ook die powersaving bekijken en instellen zoals je zegt.
De OC-Shop wil de processor vervangen. In het kader van: als alles vervangen wordt moet de oorzaak boven water komen. (Ben al vier maanden met deze kwestie bezig...)

Eh, jawel, er is randaarde.

Laatst bewerkt:
Ja, er blijven mijn inziens dus ook twee dingen over, het geheugen of de processor. Met memtest kreeg je foutmeldingen dus het zou heel goed het geheugen kunnen zijn, maarrrrrr bij een 'foute' processor krijg je ook geheugen fouten omdat de processor niet de juiste data verwerkt/terugstuurd naar memtest.
Het geheugen is het makkelijkste te testen door het verwisselen van de reepjes. Zeker omdat je met slechts één reepje er geen last van had lijkt me het waardevol om toch ook eens te proberen met alleen het andere reepje.
Ik wens je er in elk geval veel succes mee.

verder met het onderzoek!

De stand van zaken: er zit een nieuwe processor in en ook dat heeft niet geholpen.
Nu was de volgende stap de HD's controleren. Ik heb 4 HD's en de OC-Shop stelde voor om Windows steeds op een andere schijf te zetten en dan de andere schijven los te koppelen.
Het volgende doet zich voor: ik heb Windows op een andere schijf gezet en die werkt prima, totdat ik de andere schijven loskoppel. Krijg foutmelding bj opstart, ik meen BOOT DISK FAILURE. Ik begrijp niet hoe dit komt.
En, notabene, de beelduitval doet zich niet voor!!!

Kan het nu aan die andere schijf liggen? Of toch aan software, hoewel ik er geen andere software op heb dan op mijn oude pc?

Ik denk dat dit komt omdat de 'oude eerste harddisk' nog steeds als primaire en actieve partitie staat en daar dus nog de 'bootsector' opstaat, dat vervolgens windows opstart vanaf de andere harddisk is een andere zaak.
Je zal dus op de harddisk waar nu windows op staatals actieve bootable partitie moeten indelen.

Als ik in schijfbeheer 'partitie als actief markeren' aanklik is dat dan voldoende?

Da's al een stap in de goede richting, maar waar staan de rest van de bootable bestanden?? (boot.ini, msdos.sys, ntdetect.com enz.)

Eh...:) dat weet ik niet.
Als je Windows installeert op een andere schijf worden die bestanden dan niet automatisch op dezelfde schijf gezet?

Boot.ini staat zowel op C als op F.
Msdos.sys staat alleen in een PowerQuest DriveImage-map,
en ntdetect.com staat alleen op F in een ServicePack2 map.
Dus....???

Nee, het actief maken van F was niet voldoende.

Wat te doen?
C loskoppelen en dán Windows installeren op een andere schijf?

Probeer het eens anders.
Haal de 'oude eerste' harddisk los, start op van de XP cd, kies voor 'een windows installatie herstellen' je komt dan in de recovery console, type daar fixboot x: waarbij x staat voor de betreffende harddisk. Voor meer help type fixboot /help dat zou ook moeten werken en is sneller als opnieuw installeren (dat kan je altijd nog doen als je jezelf verveelt)

Jammer, het lukt niet.
Fixboot wordt wél gedaan, overigens wordt de driveletter veranderd, maar ik hou dezelfde foutmelding: disk boot failure, insert system disk, press enter.

Beelduitval opgelost?

Heb Windows maar weer eens opnieuw geïnstalleerd en daarvoor de 'oude' C ontkoppeld.

Het ziet er naar uit dat de beelduitval werd veroorzaakt door een fout (of zoiets) in een harddisk, een WesternDigital S-ATA 36 GB 10.000 toeren-schijf.
Hoe kom je er op... grafische kaart, Mobo, voeding en processor werden vervangen, geheugen getest, honderen proeven gedaan... het blijkt een harde schijf.

Bedankt voor de hulp!
En gegroet.
Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan