Beeldresolutie wijzigt vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

erjece

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2017
Berichten
18
Mijn LG ultra wide monitor van 34" heeft een resolutie van 2560x1080. De pc heeft een Intel HD Graphics 530 met een resolutie van 1920x1080. Als ik de driver verwijder en de nieuwe video driver van LG installeer (= Microsoft Basic Display-adapter) werkt dit goed, maar .............. na ongeveer een halve minuut gaat het scherm even op zwart en krijg ik de oude resolutie van 1920x1080 weer terug. Dit gaat vanzelf en bij apparaat beheer blijkt de "oude" Graphics 530 driver weer te staan. Iemand een oplossing om dit te voorkomen? Alvast bedankt.
 
Op welke hardware? en een monitor heeft geen driver, alleen een herkeningfile voor Windows een *.inf en een kleurprofiel file.
 
Monitor

Helaas ben ik als 79-jarige niet als IT-er opgegroeid. En ik heb Speccy al jaren op mijn PC. De PC is een wat oudere HP Elite Desk 800 G2 Mini met een Intel Core i5 6500 processor, 8 Gb geheugen, Intel HD Graphics 530 en de monitor is een LG Ultra Wide 34# type LG34WP500-B. Zo voldoende info?
 
Zet eerst de auto driver update uit.
https://www.remosoftware.com/info/nl/automatische-updates-uitschakelen-windows-10/
En kijk of de driver update van Intel wat wil installeren.
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html

De Intel HD 530 kan 4096x2304@60Hz aan.
https://ark.intel.com/content/www/u...i56500-processor-6m-cache-up-to-3-60-ghz.html
Maar de generieke Windows driver schijnbaar niet.

Kom al bijna ook aan die leeftijd en ben ook maar een amateur, de meeste hier, een it specialist komt hier niet echt.
 
Beeldresolutie

Bedankt voor alle info. Windows update stond al op handmatig en via Intel werd een nieuw grafisch stuurprogramma geïnstalleerd, maar alles zonder resultaat. Blijft op maximaal 1920x1080. Kom helaas niet verder.. Maar bedankt voor alle moeite.:)
 
Heb nu via de device manager toch de driver van HP kunnen installeren. Hij blijft nu, hopelijk, toch op deze resolutie staan en werkt nu dus correct. Nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan