• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dagen tellen die in een bepaalde periode en aan voorwaarde voldoet.

Nellekuh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Omdat ik veel reis met een camper en ook vaak in buitenland ben, moet ik in de gaten houden hoeveel dagen ik in bepaalde periode uit nederland ben. Daarvoor sheet gemaakt waarin ik van elke dag invoer waar is overnachtte. Maar de formule lijkt te kloppen en werkt toch niet, Ik had bedacht om datum om te zetten naar de getalsnotatie zodat ik makkelijker criteria zou kunnen invoeren. Als dat met andere simpele manier kan (gewoon verwijzen naar de cel met begin en einddatum bijv), houd ik me zeker aanbevolen.

Ik wil handmatig datum van periode in kunnen geven omdat ik dan kan zien dat als ik in augustus bijv naar buitenland wil gaan of ik dan niet in de knoop kom met de max periode van 8 maanden in het buitenland.

Is er iemand die mee kan kijken en de vinger op de fout wil leggen ?

Bijlagen

PHP:
=COUNTIFS(B7:B26;"buitenland";C7:C26;">="&D3;C7:C26;"<="&B3)
=aantallen.als(B7:B26;"buitenland";C7:C26;">="&D3;C7:C26;"<="&B3)

Bijlagen

Allebei heel hartelijk dank! Het werkt perfect en zie nu ook mijn fout ;) En als je de goede formule hebt, is het zo simpel.

Terug
Bovenaan Onderaan