Beeldschem gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

rAsk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Berichten
4
Hallo beste forum lezers,

Voordat ik mijn probleem ga uitleggen wil ik erbij zeggen dat ik niet zeker ben of het probleem wel in de monitor zit, het lijkt me zelf van niet namelijk maar ik zou zo snel niet weten waar het probleem wel zit.

Twee dagen geleden wou ik mijn PC in opstarten maar tot mijn grote verassing bleef het lampje van mijn monitor oranje aangeven (slaapstand). Na vele vele malen opnieuw opstarten (pc aan en uit drukken) ging de monitor weer gewoon aan. Reboots deed die weer en ook gister ging die zonder problemen aan. Ik heb er niet zo veel over na gedacht wat het kon zijn omdat die weer werkte. Maar toen ik mijn pc vandaag weer aan wou zetten deed die het weer niet. Ik heb geen idee wat het kan zijn.

Hier een paar feiten :
- Ik heb geen hard/software aanpassingen gedaan de laatste tijd (de pc en monitor hebben het altijd goed gedaan.
- De monitor gaat WEL elke keer aan dat ik hem op mijn laptop aansluit. Dus de monitor doet het gewoon nog goed.
- Het is een hardware matig probleem (denk ik) aangezien het bios scherm ook niet voorbij komt en windows daarna pas begint te starten.
- Zodra ik de VGA kabel uit mn video kaart haal springt mn lampje wel gewoon op groen om het "No signal scherm" weer te geven.

Wat ik heb geprobeerd:
- Video kaart (PCI-e) verwijderen afstoffen opnieuw terugzetten.
- Kabels zijn meerdere keren nagelopen hier licht het probleem niet

Ik weet nou niet of het mijn video kaart is of dat mijn pc helemaal niet opstart om een of andere reden. Mijn cd-rom's gaan wel gewoon open maar dit is omdat er natuurlijk wel stroom op mijn kast staat.

Ik heb geen idee wat het kan zijn of hoe ik dit kan oplossen, suggesties of antwoorden zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt.
 
Bij dit soort problemen maar weer mijn standaardriedel hier neer zetten.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.
 
Lange Pier bedankt voor je snelle reactie,
het ziet er uit als veel werk maar ik zal het een poging geven van het weekend. Ik zal het resultaat terugposten.
 
Hallo

Jammer genoeg vermeld je geen merk/typenr/ouderdom .

Mits je na diverse pogingen de p.c. uiteidelijk toch kunt opstarten gaan mijn eerste vermoedens eerder uit naar een defekte voeding.

Deze eens omruilen d.m.v. een "desnoods" geleend exemplaar ????

Peter
 
Heb mijn video kaart getest in een andere pc, precies hetzelfde.
Ik kan dus met behoorlijke zekerheid zeggen dat mijn video kaart het begeven heeft.
Bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan