Beeldschem instellingen gewijzigd na installatie Windows 8.1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

0Rutger

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2013
Berichten
9
Hallo,

Onlangs heb ik Windows 8.1 ge�nstalleerd. Sindsdien lijken de beeldscherminstellingen gewijzigd. Zo zien de incoontjes er rechtsonderin wat hoekig uit en zijn programma's groter/verder ingezoomd. Klopt dit?

Ik heb de driver gecontrolleerd, maar die is up-to-date. Is het mogelijk om de instellingen van voor de update terug te krijgen?

Thanks!
Rutger
 
Dan zullen we toch eerst moeten weten wat je had en wat je nu hebt...............

Welke resolutie had je voorheen en welke resolutie is er nu actief?
Wordt de monitor juist herkend?
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de snelle reactie!

Wat ik voor de update had, geen idee. Vandaar ook mijn vraag :)
Huidige resolutie is: 1600 x 900 (aanbevolen)

Hoe bepaal ik of de monitor juist herkend wordt?

Thanks!
 
Zet 'm eens op 1920x1080. Is het beeld dat je dan krijgt (meer) herkenbaar?
In configuratiescherm / apparaatbeheer bij beeldscherm(en).

btw : is het juiste videostuurprogromma geïnstalleerd? Wederom apparaatbeheer : beeldschermadapters.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd genoeg kan ik nu geen resolutie meer selecteren (zie printscreen in bijlage). Zojuist kon ik dat nog wel. Overigens heb ik het idee dat toen 1600 x 900 de hoogst mogelijke resolutie was, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Bij apparaatbeheer - beeldschermadapters heb ik het stuurprogramma nogmaals bijgewerkt. Dan krijg ik de melding dat de beste stuurprogramma's al zijn geïnstalleerd. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat dit het juiste stuurprogramma is? Of kan het zo zijn dat na de Windows 8.1 update hier bijvoorbeeld nog geen passende update voor is?

Thanks!
RutgerVoorbeeld resolutie beeldscherm.jpg
 
Wat is het merk en precieze type van computer.
Het is een laptop toch ?

Groeten Marcel
 
Gegevens gehaald uit systeeminformatie - Systeemoverzicht

Systeemfabrikant: LENOVO
Systeemmodel: 2191
Systeemtype: x64-based PC
Systeem-SKU: LENOVO_MT_2191

Is dit de informatie die je nodig hebt? En ja, het is een laptop :)
 
Laptop? Goed dat je het vermeldde............. ;)

Heb je die Windows er opnieuw opgezet (schone installatie) of heb je een update uitgevoerd vanaf 8 ?
 
Wat staat er voor typenummer op de onderkant, of staat er iets op de bovenkant, Lenovo....... of zoiets ?
Staat er Thinkpad of iets anders ?

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
@ gast0225
Update vanuit Windows 8

@ hoogteijling
Voor de volledigheid een foto van de sticker op de onderkant van de laptop
ATTACH=CONFIG]197025[/ATTACH]
 

Bijlagen

  • Foto onderkant laptop.jpg
    Foto onderkant laptop.jpg
    33,4 KB · Weergaven: 60
Ok, wat de update betreft. Het zou kunnen dat 8.1 bepaalde fabrieksinstellngen (van de Lenovo specifieke drivers voor 8) overschreven heeft. Heb je na de update even bij Lenovo rondgeneusd of er Lenovo driver updates zijn voor 8.1? (video, sound, wifi, andere mobo drivers)
 
Laatst bewerkt:
Ik had al wat rondgeneusd, maar met mijn beperkte kennis kwam ik niet ver. Zojuist nog een poging gedaan.

Via: http://support.lenovo.com/en_US/downloads/default.page?
Keuze: Yoga 13 Notebook (IdeaPad)
Windows 8.1 64bit (ik vermoed dat de eerder genoemde 'Systeemtype: x64-based PC' verwijst naar 64bit? Zo niet, dan lees ik dat graag :) )

Dan wordt er een lijst met drivers getoont. Sommige voor wel 8 als 8.1, andere alleen voor 8 of 8.1
Maar dan? Wat moet ik doen, en vooral laten?
 
Drivers geïnstalleerd. Nu is het weer mogelijk om een keuze te maken in resolutie. Echter, 1600 x 900 is maximaal en het heeft het primaire probleem nog niet opgelost (icoontjes hoekig, vensters ingezoomd). Enig idee?
 
kijk in je apparaatbeheer of er nog uitroeptekens/vraagtekens staan.

Groeten Marcel
 
Rutger, je hebt nu de schermresolutie correct ingesteld, namelijk op 1600x900.
Toch lijken sommige vensters te groot, alsof daarvan de resolutie te laag is.
Precies dat probleem wordt beschreven op deze website: http://www.askvg.com/fix-bold-blurry-or-hard-to-read-font-problem-in-windows-8-1/

Volg de aanwijzingen op die website. Het is enkel een kwestie van 1 vinkje zetten, klikken op Toepassen en daarna je laptop opnieuw opstarten.
Helpt dat niet, dan is dat vinkje ook zo weer weggehaald. Het lijkt me het proberen waard.
 
Dat is inderdaad de oplossing! Dank jullie voor de hulp en het meedenken! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan