beeldscherm blijft zwart, computer piept

Status
Niet open voor verdere reacties.

stuk

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
110
Hallo, de laatste dagen startte mijn computer soms niet op en soms wel, dan met de mededeling "secondary drive 0 not found .. F1, to continue ..F2 to tun set up ". Helaas blijft mijn scherm nu zwart: het indicator lampje van het beeldscherm verkleurt naar oranje in plaats van groen. De computer geeft soms bij het nogmaals opstarten een vijftal keren een felle piep.
Mijn computer is een Dell dimension 2400 met geïntegreerd moederbord, dus geen losse video en geluidskaarten. Het geheel heeft stroom, het lampje van de DVD-drive brandt, de twee indicator lampjes bij de aan/uit knop branden of beide niet of alleen de rechtse. Alle stekker- en stroomdraadverbindingen zijn gecontroleerd.
Wat kan er aan de hand zijn? Help!
 
Volgens mij vind hij bij het starten de HDD (Harde Schijf) niet goed.
Kijk eens bij Bios settings of hij wel goed wordt opgestart.
als je niets weet over bios laat dan iemand die er wel verstand van heeft het doen.
Bios kan je computer kapot maken, als je iets verkeerds doet.
 
ik kan er niet meer 'in'...

Als ik de computer aanzet krijg dus geen schermbeeld meer, en kan ik (of iemand anders) er niet meer "in". De aan en uitknop werkt nog, en het lampje bij de DVD-drive gaat mee aan en uit en je hoort dat de computer aanstaat. Dat is dan ook alles!
 
klinkt alsof er een hardware onderdeel kapot is, wat je kan doen is eens even je hdd afkoppelen, zo ook je cd-rom speler, geheugen etc kijken of je pc nu wel aangaat en beeld geeft, zo ja, hardware 1 voor 1 weer aansluiten, en bij ieder onderdeel even kijken of je pc start, start hij bijv niet bij je hdd, dan weet je dus dat die stuk is ;) zelfde geld voor geheugen :thumb:
 
De computer doet het weer. We hebben DVD-speler losgemaakt, toen kwam er weer beeld. De melding "secondary drive 0 not found.. etc." verscheen weer op het scherm. We hebben alles losgedaan en weer vastgedaan, óók de DVD-speler, en nu werkt het weer.
Diverse malen uitgedaan en opnieuw opgestart. Nu is ook de fout-melding weg.
De schrik zit er echter wel in bij mij. Het is voor mijn gevoel zo ongrijpbaar wat er nu mis was en of en zo ja, hoe het probleem opgelost is. In ieder geval, mijn vraag is beantwoord. Hartelijk dank daarvoor!:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan