Beeldscherm blijft zwart na schermbeveiliging.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baxteen

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
75
Hoi:D

Ik heb sinds kort een nieuwe pc. Misschien is het belangrijk om te vertellen dat ik hem in elkaar heb laten zetten. Geen standaard pc dus. Als ik een tijdje niets heb gedaan dan schiet ie natuurlijk op de schermbeveilging. Ik heb nu niets ingesteld, dus schiet ie gewoon op zwart. Soms, als ik mijn pc weer wil gaan gebruiken, reageert ie helemaal nergens meer op. Als ik de muis beweeg reageert ie wel, je ziet namelijk dat het beeldscherm verschiet van zwart naar een soort van lichtzwart/grijs(?) maar ik krijg niets op het scherm te zien en hij reageert helemaal nergens meer op. (niet op enter/muisklik etc) Uiteindelijk moet ik mijn pc resetten. Overigens neem ik aan dat het niet aan mijn beeldscherm ligt, die doet het voor de rest perfect. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het op kan lossen?

Bedankt voor het lezen!
Baxteen
 
Hoi Baxteen,

Het zou aan een driver kunnen liggen van de video kaart, dan moet je even kijken op de site van de fabrikant
Het komt ook veel voor bij wat nieuwere systemen die geavanceerd energie beheer hebben, en dan moet je denken aan AHCI drivers voor de SATA controller.
Dus daarmee bedoel ik eigenlijk de chipset drivers, die moeten up-to-date zijn.
Voor Intel systemen heb je ook nog een IRST driver, die kunnen ook wel eens voor dit soort problemen zorgen.
Voor AMD systemen heb je aan de AHCI drivers voldoende.
 
Het is alweer een tijd geleden maar goed. Ik heb alle mogelijke drivers geinstalleerd zo ongeveer, maar toch blijft het probleem af en toe optreden. Iemand nog een idee?

Baxteen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan