beeldscherm checken van de sitebezoeker

Status
Niet open voor verdere reacties.

henriet

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2010
Hallo,

Ik ben bezig met een website te maken(vbk.flashbackwebdesign.nl) en wil graag dat de site zowel op een normaal scherm als een breedbeeldscherm er het zelfde uit ziet.

Kan iemand mij vertellen hoe dat moet?

Groetjes Henriet

Het beste is om in je CSS ervoor te zorgen dat de pagina er op alle resoluties goed uitziet.

Je kunt kleine wijzigingen maken met behulp van Javascript.

PHP kan je niet echt helpen, want die heeft niks met het beeldscherm van je gebruiker van doen.

Verschillende plaatjes laden voor verschillende resoluties is overigens geen goed idee, je weet immers niet hoe groot het venster van de browser is. Vooral mensen met een groot scherm willen nog wel eens meerdere programma's naast elkaar draaien.

in alle resoluties ziet hij er bijna hetzelfde uit. alleen mijn menubalk niet. Heb je daar nog tips voor?

Wil je nou dat het layout mee-rekt, of overal dezelfde breedte heeft? In het eerste geval moet je voor breedte in % gaan, de 2e in pixels.

Overgens heeft dit niets met Javascript te maken, maar met CSS :)

ik heb alles in % gedaan. Maar dan krijg ik het op verschillende beeldschermen niet gelijk. Voornamelijk de menubalk doet hij anders.

Heb je nog andere tips?

als je een container (div oid) een breedte in pixels meegeeft, zoiets:
HTML:
<div id='container'>

<!-- hier alles -->

</div>
PHP:
/* css */

div#container
{
   width: 800px;
}
is het in alle gevallen hetzelfde. Je kan ook alleen je menubalk een breedte in pixels geven oid. Zoals ik in mn 1e post zei.

Wat doen er sommigen is een eerste pagina waar je moet doorkliken versturens ze eveneens de resolutie mee vanuit js

je kan altijd een innerframe gebruiken doe ik altijd enkel ouder browsers kunnen het niet openen voor msie6 maar dan kan je de resolutie in get zetten en verder deze dan opslaan in een sessie annoniemeuser

Henriet, ik heb twee topics over dit onderwerp in Javascript en PHP samengevoegd en in HTML gezet; volgende keer je graag gewoon één keer stellen aub :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan