beeldscherm doet het niet op mijn nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaassaus

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Zojuist mijn nieuwe pc binnen. Pc gaat aan, maar ik krijg geen "video input". Ook mijn beeldscherm is nieuw en op een andere monitor doet hij het ook al niet. Volgens de winkel die hem in elkaar heeft gezet deed alles het (er zit een checklist bij). Dus ik denk dat mijn pc wel beeld gaf, want anders kunnen zij nooit die tests hebben gedaan. Ook hebben ze een trial versie van windows 7 geïnstalleerd. Ik gebruik een vga kabel, die bij mijn monitor zat. Echt bedankt wie mij kan helpen, want ik ben nu behoorlijk wanhopig. Geen idee wat ik nu moet doen.:confused:

heel simpel:

Niet nieuw, dus niet zelf prutsen en direct terug naar de winkel!

Ja doe ik anders inderdaad. Maar het kan niet iets doms zijn? Ik heb btw geen standaard dell computer ofzo.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat ze hem in de winkel op dvi hebben getest en dat hij nu op dvi staat en dat hij nu geen vga signaal geeft?

Ja dat kan heb je er geen DVI-kabel bij gekregen dan? Hij zou het trouwens ook in de VGA-modus moeten doen,krijgt je beeldscherm wel stroom? m.a.w. heb je de stroomstekker wel ingeplugd?

Ja beeldscherm staat gewoon aan en geeft de melding "no video input". Dus daar ligt het niet aan.
Maar met een dvi kabel doet hij het waarschijnlijk ook niet? :eek:

Naar ik begrijp heb je een Dell,dus ff teruggaan naar de winkel is geen optie of je moet hem terugsturen je zou eens kunnen proberen of je in de veilige modus wel beeld krijgt (F8)

Nee ik kan ook niet even terug naar de winkel. Ik moet hem ook opsturen dan. Dat is mijn laatste redmiddel. Maar ik denk echt dat het iets kleins en doms is... Ik heb ook de winkel al gemaild. Nu wachten op reactie.:confused:

@mrmusic Je hebt gelijk,ik heb het verkeerd geïnterpreteerd.

Laatst bewerkt:
Ik heb hem wel besteld via internet, maar niet bij dell. Ik kan hem natuurlijk wel terugsturen, maar als het dan iets onbenulligs blijkt te zijn. Nouja hij moet uiterlijk over een week dan terug zijn, anders zijn de verzendkosten er naar toe voor mij.
Ik had nou echt niet verwacht dat ik gezeik zou krijgen met de monitor...

Laatst bewerkt:
Je hebt 2 vga uitgangen, wat inhoudt dat je een onboard en een separate (waarschijnlijk pci-e) videokaart hebt.
In het bios is het normaliter mogelijk om de onboard uit te schakelen, en de pci-e als voorkeurskaart te gebruiken.
Daar elk bios anders in elkaar zit, kan ik je zo geen kant en klare oplossing geven.
Even experimenteren.

Ik heb geen 2 videokaarten. Deze pc is helemaal met zelf uitgekozen onderdelen. Niks is/was standaard. Ik ben met niks begonnen en heb verschillende componenten bij elkaar gekozen.

@Bernadette:topic is al behoorlijk belegen en ts'r is al tijdje niet aktief.
Mocht je problemen hebben dan zou je zelf een topic kunnen openen.

Deze voorzie ik van een slotje.

Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan