Beeldscherm doet lift na??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackyxkus

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo allemaal,

Een beetje vreemde titel, maar dit is wat het beelscherm van mijn zusje's laptop af en toe doet. Als een soort diavoorstelling zie je steeds opnieuw het beeld naar beneden schuiven, het is net een lift die voorbij komt. Als de klep even in een andere positie wordt gezet is het wel weer weg. Maar, perfectionistisch als ik ben, wil ik het gewoon verhelpen.

Heeft iemand dit eerder gehad, of iets gevonden waar dit probleem vermeldt staat? (Ik heb niets kunnen vinden, omdat ik geen idee heb hoe ik het moet zoeken 'Beeldscherm als lift' levert niet echt iets op :P)

Ik hoop dat iemand weet hoe ik het moet verhelpen. Ik kán trouwens heel goed doe het zelven :)

Klinkt als een vsync probleem. Normaal gesproken komt dat alleen voor bij analoge versturing van het beeld. Dit is meestal een hardware probleem. Het is mogelijk een probleem in de beeldkabel, maar bij laptops is dit zeer moeilijk om zelf aan te sleutelen.

dit effect (mogelijk iets subtieler) http://www.youtube.com/watch?v=Yxp-selOZxw

Inderdaad, dat is het ongeveer. Net of je in een powerpointpresentatie steeds dezelfde dia omhoog ziet schuiven. Gelukkig doet ie het niet altijd en is het dus geen gigantisch probleem. Kan het liggen aan die dikke bruine stekker die achter je lcd zit? Anders heb ik die misschien niet goed vast gezet toen ik de LCD's verwisselde.
Geenidee wat de technische term daarvoor is. (verwisselen gedaan met youtube tutorial)

Zou kunnen. Het is een klein sync probleem. mogelijk een storing of kortsluiting, of een kleine incompatibiliteit met je nieuwe scherm.

Het effect ontstaat als er een vsync signaal wordt afgegeven dat uit sync is met de scherm rate. Of dat het scherm denkt dat er een sync signaal is afgegeven. Daar het volgens je beschrijving zichtbaar is met het blote oog en traag gaat is de afwijking klein

Ongeveer 2 tot 3 seconden gok ik.

Het LCD was exact dezelfde (we hadden dezelfde laptop, zij een kapot beeldscherm, ik iets waardoor ie het helemaal niet meer deed), dus een compabiliteitsprobleem kan het haast niet zijn.

In ieder geval heel erg bedankt voor je hulp :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan